Ga naar inhoud

Upgrade van windows 8 pro naar 8.1 lukt niet!!


dreezy

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Mijn probleem in het kort: als je windows8 pro staan hebt doordat je hem zo in de winkel kocht, kunt je niet via de app store upgraden naar 8.1.

Dit is de uitleg van microsoft:

U voert mogelijk een editie van Windows 8 uit die geen ondersteuning biedt voor bijwerken vanuit de Store

Sommige edities van Windows 8 bieden geen ondersteuning voor bijwerken naar Windows 8.1 vanuit de Store. Dit zijn onder andere de volgende edities:

Windows 8Pro, als deze editie is geïnstalleerd door een organisatie of programma waarvoor volumelicenties worden gebruikt. Neem contact op met de systeembeheerder of met de beheerder van het programma dat is gebruikt om Windows 8 te installeren. Als u de beheerder bent, kunt u meer informatie en koppelingen naar de ISO-bestanden van Windows 8.1 vinden in de evaluatieversie van Windows 8.1 Enterprise.

Ik ben dus beheerder maar heb geen installatie-cd met iso bestanden.

Is het nu de bedoeling dat ik de evaluatieversie van 8.1 installeer en vandaar uit verder upgrade?

Verlies ik dan niet mijn licentie? Of moet ik daar ergens de iso bestanden downloaden?

Heeft iemand dit al voorgehad, weet iemand wat ik moet doen om te upgraden? Of kan ik ergens de iso bestanden downloaden en kan ik van daaruit gratis upgraden?

Alvast van harte bedankt voor jullie hulp!

Grtz Dreezy

aangepast door dreezy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de pc eigenlijk vorige week via 2ehands gekocht bij iemand uit het dorp. Hij heeft deze zelf samengesteld.

Het is wel een authentieke windows 8 licentie. Zou ik best bij hem ten rade gaan?

Geen sticker...

windows versie is 8 pro 6.2.9200 buildpost-3158-1417705850,4889_thumb.jpg

aangepast door dreezy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de pc eigenlijk vorige week via 2ehands gekocht bij iemand uit het dorp. Hij heeft deze zelf samengesteld.

Zou ik best bij hem ten rade gaan? Geen sticker...

Als er geen sticker aanwezig is en geen installatieschijf hoe weet je dan zeker dat het om een authentieke windows 8 licentie gaat?

Je kan inderdaad bij hem ten rade gaan.

Voer onderstaande ook uit.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.