Ga naar inhoud

blauw scherm - stmedit.sys


jmn

Aanbevolen berichten

Hallo,

De laatste tijd heb ik geregeld blauwe schermen ná een koude start van m'n laptop. Als tie eenmaal loopt of ontwaakt uit slaapstand lijkt het beter te gaan.

Dell heeft een aardig informatiesysteem, waar ik de exacte gegevens van deze fout kan inzien.

Hier geven ze bij elke bluescreen aan dat het bestand stmedit.sys waarschijnlijk de oorzaak is van dit bluescreen.

Maar de oplossingen die ze aanreiken lijken niets uit te halen.

Is er onder jullie meer bekend over dit bestand?

Wat is stmedit.sys? Ik las iets over Windows Filtering Platform, maar daar kon ik weinig wijs uit.

Volgens mij is het geen malware/virus. MBAM kan niks vinden in elk geval. Heb laatst wel AVAST - virusscanner geinstalleerd. Zou dat verband kunnen houden?

Wat kan ik het beste doen? Hebben jullie iets aan logjes of iets dergelijks?

Groeten,

Johan

post-16045-1417705808,4186_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De standaardsnelheid van de processor is 1.8 GHz maar volgens speccy draait hij aan 2.5 GHz.

Is deze pc overclockt?

Overclocken kan het systeem onstabiel maken (zelf ondervonden) en bsod's veroorzaken.

Ook zijn er enkele uitlezingen van de harde schijf die ik verdacht vind en daarom gaan we de harde schijf eens controleren.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had (via Dell Support - drivers en firmwareupdates e.d.) Intel Turbo Boost geinstalleerd, omdat ik dacht dat dit mogelijk een betere regeling van de cpu zou opleveren.

Waarschijnlijk heeft dit voor die overclock gezorgt. Heb het ondertussen verwijderd. Zie nogmaals Speccy: http://speccy.piriform.com/results/Somn1VfRFkaqGO5HpC3xa6o

Verder heeft HDTune slechts groene blokjes geproduceert.

Bij de benchmark gaf hij dit beeld:

HD Tune: ST1000LM024 HN-M Benchmark

Transfer Rate Minimum : 0.7 MB/sec

Transfer Rate Maximum : 105.7 MB/sec

Transfer Rate Average : 58.0 MB/sec

Access Time : 25.3 ms

Burst Rate : 102.9 MB/sec

CPU Usage : 8.1%

Zegt dat iets?

Groeten en dank weer,

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal ik doen.

Maar dat overclock gebeuren heb ik geinstalleerd, nadat die bsod's kwamen. Toen ben ik in MyDell alle drivers en firmware eens na gaan kijken.

Dus Eigenlijk zou dat het niet moeten zijn.

Ik hou je op de hoogte.

In elk geval alvast bedankt tot nu toe.

Gr.

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.