Ga naar inhoud

Knipprogramma: is het aantal dpi aan te passen?


Passer

Aanbevolen berichten

'k vermoed dat het volgende niet kan - maar je weet maar nooit ('k heb al meer opgemerkt dat anderen slimmer zijn dan ik :embarassed: )

Ik werk nogal veel met het knipprogramma en dit levert altijd plaksels op van 96 dpi.

Zou dit ergens aan te passen zijn naar 200 dpi ? ? ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk maak je letterlijk een schermafbeelding, dus als je dan de lijn doortrekt dan zou het aantal dpi's afhankelijk kunnen / moeten zijn van de gebruikte schermresolutie ? ... klopt die denkpiste ?

Je zou dat kunnen checken door je schermresolutie aan te passen voor zo'n testje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iescape,

'k had het idd foutief over dpi (al wordt die term nog in progs gebruikt) - maar (en 'k ben even gaan gluren in mijn Photopaint) 'k bedoelde de resolutie.

Nu, in Photopaint kan ik het omzetten (en dat doe ik ook altijd) maar het zou me werk besparen moest het plaatje van het knipsel al vanzelf in 200 ppi zijn...

vandaar mijn vraag

Link naar reactie
Delen op andere sites

uitproberen -> 15 dgn xD
euh... 'k wilde het net al downloaden, maar het is alleen maar een trial die je krijgt - dus is het niet freeware....:dong:

Ik dacht dat dat duidelijk is . . . uitproberen --> 15 dgn = trial versie :D

maar 'k vond daarnet nog dit: Best 100% Free Snagit Alternatives (Windows)

(morgen eens bij gaan kijken)

Voor zover ik weet wordt Jing met beestjes geleverd xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.