Ga naar inhoud

na update 8.1 start laptop met blue screen, ook na windows upd., zwart tekstschermpje


annettt

Aanbevolen berichten

heb net een nieuwe laptop Asus I7, heb via de store naar 8.1 geupdatet en meteen daarna blauw scherm, niet goed gestart etc. Ik totaal in paniek naar de winkel....doet tie het daar gewoon. Medewerker dacht doordat ik hem vd stroom af had gehaald het weer goed gekomen is. Ikke blij. Echter, na een gewone windows update die hij draait als je hem afsluit, weer hetzelfde geintje, weer blauw scherm met sippe smiley (had eerst niet eens door dat het BSOD was). Toen is hij na een paar opnieuw opstarten wel weer goed gegaan. Ik heb de accu eruit gehaald, heb hem op stroom staan. Door een stommiteit ging de stroomkabel los en je raad het al weer blue screen, hij heeft toen systeemherstel toegepast en toen deed hij het weer. echter nu zie ik af en toe als ik mail op haal, of op internet ben, vliegensvlug een zwart schermpje verschijnen en verdwijnen, gaat zo snel dat ik het niet kan lezen, iemand een idee wat het is ???En wat er mis met de laptop kan zijn omdat tie steeds naar blauw gaat....Durf hem niet meer uit te zetten, dus houd hem maar in de slaapstand 's nachts. Ik hoop dat iemand me advies kan geven, alvast hartelijk dank. !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me niet logisch dat je om een laptop te gebruiken de accu moet gaan verwijderen en zeker niet bij een nieuwe laptop.

Zelf raad ik iedereen aan om de Windows Updates niet automatisch te laten uitvoeren bij het afsluiten van de PC of laptop.

Best doe je dit handmatig wanneer het jouw dus zelf beter uit komt.

Omdat je laptop nieuw is en dus in garantie kan je er best mee terug naar de winkel gaan omdat er mogelijk hardware problemen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Clarkie, Nee, zo is het niet bedoeld, de accu hebben we eruit gehaald omdat ik hem als het ware als een dekstop gebruik, gewoon aan de kabel op mijn bureau,dan was het beter om de acuu eruit te halen ten behoud vd accu als ik hem wel eens wil gebruiken... Maar toen het gebeurde zat de accu er nog in en zat tie aan de stroom. Ik heb zelf natuurlijk alles afgekoppeld om mee te nemen en hij deed er gelijk even de accu uit, en voila, hij deed het. Hardware problemen, heb je iets aan de bluescreenviews die ik heb ?? Zelf ben ik een leek in dit soort problemen, dus als jij er wel wat van weet, graaaaaag

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, dank je....pffff, wat een gedoe.... denk je een goede laptop te hebben.... heb ook nodig voor mijn bedrijf, dus kan hem niet zomaar missen....Enfin, hier de minidumps, wie weet kun je me wat meer vertellen

041514-32406-01.dmp 15-4-2014 14:09:35 SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED 0x1000007e ffffffff`c0000005 fffff800`55667230 ffffd001`2c558b58 ffffd001`2c558360 ntoskrnl.exe ntoskrnl.exe+66230 x64 ntoskrnl.exe+66230 C:\WINDOWS\Minidump\041514-32406-01.dmp 8 15 9600 147.408 15-4-2014 15:27:24

041614-31984-01.dmp 16-4-2014 09:02:32 SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED 0x1000007e ffffffff`c0000005 fffff800`6a0f5230 ffffd001`b40a3b58 ffffd001`b40a3360 ftdibus.sys ftdibus.sys+a42a x64 ntoskrnl.exe+66230 C:\WINDOWS\Minidump\041614-31984-01.dmp 8 15 9600 274.512 16-4-2014 09:13:45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die foutmeldingen kunnen te maken hebben met drivers die niet correct zijn, maar er zijn nog mogelijkheden.

Probeer of het terug zetten van een herstelpunt naar een tijdstip toen je laptop het wel nog goed deed je probleem oplost ( voer wel best de Windows Updates achteraf niet automatisch uit).

Hoe je een herstelpunt kan terug zetten lees je hier. (klik erop)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je, ik zal het gaan bekijken....als ik je zo hoor, is het misschien t niet zwaar ernstig zeg maar ?? Ik heb de update nu zo ingesteld dat ik zelf kies of ik ze installeer, dus niet de automatische variant. Ik heb de laptop verder na de laatste crash, toen hij dus wel zelf een herstelpunt heeft gekozen, nog maar 1x uit gezet en dat ging goed. Heb hem pas sinds 10 april. Heb de 14e mijn managementprogramma wat ik hier voor het bedrijf gebruik weer in werking genomen (makers vh programma zetten dan database en back up terug) en daarna heb ik hem pas ''echt'' gebruikt.... dus nog erg kort.... Ik ga zeker even dat van die herstelpunten nakijken. Bedankt weer voor zover.

- - - Updated - - -

oja, Clarkie nog even, bedoel je met dat achteraf de Windows update niet automatisch uitvoeren, dat ik hem dan niet meer moet updaten of gewoon, niet meer die automatische variant.....sorry voor al mijn domme vragen,....ben geen expert erin ;-((

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

@annett als ik je goed begrijp..heb je eerst de update van 8.1 gedaan...en dan de zo gezegde grote update 8.1(1)....en daar loopt het al eens mis...

oja, Clarkie nog even, bedoel je met dat achteraf de Windows update niet automatisch uitvoeren, dat ik hem dan niet meer moet updaten of gewoon, niet meer die automatische variant.....sorry voor al mijn domme vragen,....ben geen expert erin ;-((

hiermee bedoeld Clarkie niet alle updates ineens binnen halen max 10a15 tegelijk

heel belangrijk de grote update moet je zeker doen!!!anders krijg je geen updates meer !!!

ben zelf gebruiker van Win8.1 en alles lukte bij mij...en dit Medion laptop

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeeff, FCbbrugge, ik heb een melding gehad dat in de store de update/ of upgrade hoe wil je het noemen naar 8.1 stond,dat heb ik gedaan, de rest zijn de normale windows update, maar idd, die ga ik in de gaen houden, bij het eerste gebruik wilde die heel veel updates installeren, maar een een aantal waren mislukt.... Ik moet zeggen, durf hem iegenlijk neit uit te zetten, bang dat tie niet opstart, maar wie weet is het met het herstelpunt van afgelopen week al wel hersteld (haha)....neemt niet weg dat ik af en toe dat rare zwarte schermpje zie, lijkt wel een ouderwets DOS schermpje, wil graag weten of ik dat ergens terug kan vinden, die specifieke melding... kan het echt niet lezen, verdwijnt vliegensvlug ;-((

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand een idee wat dat rare 'DOS'achtige schermpje is en waar ik de info die daarin staat evt. kan teruglezen....ik omschrijf het maar simpel, ik weet de vaktermen voor zoiets niet..... iemand verder nog suggesties voor de minidumps ??? Alvast bedankt !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.