Ga naar inhoud

Nieuwe upgrade naar Windows 8.1 uitvoeren na herinstallatie Win7. Kan dat ?


YvesH

Aanbevolen berichten

Hallo. Ik heb verleden week besloten om mijn i7 laptop (Dell Studio 1558) na enkele jaren op te frissen met een upgrade van 4Gb intern geheugen naar 8Gb, en vooral om de standaard HDD van een halve gieg te ruilen voor een SSD van een halve gieg. Deze laptop was origineel uitgerust met W7 Home Premium 64-bit. Deze heb ik verleden jaar geüpgrade naar W8, en de upgrade naar W8.1 is vanzelf gekomen.

Geheugen plaatsen is geen probleem, de HDD in principe ook niet. Maar toch viel dat laatste wat tegen.

Ik had bij mijn SSD een setje meebesteld om de originele te kopiëren, dus een kabeltje om hem aan de USB te hangen en een sleutel voor Acronis TrueImage. Image gemaakt, schijven gewisseld en het werkte wel, maar met horten en stoten, liep regelmatig vast, niet werkbaar.

Dan maar besloten van een schone lei te beginnen, gezien ik toch veel met cloud werk maakte me dat niet zoveel uit. Dus de SSD geformatteerd, een Windows 7 Home Premium gedownload, startschijf gemaakt, en van daaruit W7 opnieuw geïnstalleerd. De OEM productcode ingegeven en hup, W7 draait op de laptop. Nu vraag ik me af, kan ik deze W7 terug upgraden naar W8 of 8.1 ? Ik heb de productcode en activeringssleutel nog van mijn vorige upgrade. Of moet ik de oude HDD terug installeren, en vanuit de 'oude' W8.1 een herstel- of startschijf maken ? De upgrade die ik toen maakte was via een download, dus zonder schijf. Of moet ik 8.1 opnieuw aanschaffen ? Ik vind er op de website van Windows geen sluitend antwoord op, en als ik de upgrade assistent laat draaien kan ik enkel 8.1 aankopen. Ik zou 'm dus willen installeren en de vorige code hergebruiken...bedankt voor jullie advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.