Ga naar inhoud

overgaan van 32bits naar 64bits systeem in windows 8.1


nudan

Aanbevolen berichten

Ik heb windows 8.1 32bits geinstalleerd op mijn pc, maar ik heb gezien dat mijn processor een x64 is waardoor het mogelijk moet zijn om de 64bits versie te installeren. Ik heb de 2 verschillende installatie-dvd's in mijn bezit. Hoe kan ik mijn systeem omschakelen naar 64bit? Ik heb een back-up gemaakt van de C-partitie op een uitwendige harddisk. Ik heb ook een CD waarmee ik kan opstarten in DOS waardoor het mogelijk is om de C-partitie te formatteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dag nudan,

welkom op PCH!

Je kan dit enkel doen door een volledig nieuwe installatie met de 64 bits installatie dvd.

Maak dus een back-up van je persoonlijke bestanden (documenten, foto's, muziek enz), dan C partitie formatteren met je cd'tje en tenslotte alles opnieuw installeren (inclusief alle programma's enz).

Aan jou de keuze dus of dat je het de moeite waard vind om er al dat werk in te steken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Jion, ik dacht dat het zo moest maar was niet heel zeker. Ik zit met het probleem dat als ik op Youtube filmpjes wil bekijken deze niet vloeiend worden afgespeeld en ik heb me laten zeggen dat dit beter zou zijn met 64bits systeem. Klopt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt van jouw hardware af. 64 bits is namelijk niet altijd sneller dan 32 bits.

Hoeveel RAM geheugen heb jij in die pc?

Doe dit eens om te testen:

Open Youtube, rechter muisklik op het tandwieltje, Instellingen en vink het vakje uit naast "Hardwareversnelling Inschakelen".

Heb je dan beter beeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.