Ga naar inhoud

Problemen na updates


Ramsess

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

3 dagen geleden heeft mijn laptop automatische updates gedaan voor Windows 8.1. Nadat ik mijn laptop opnieuw opstartte, zag ik dat mijn Google Chrome niet meer werkt. Als ik op de snelkoppeling druk, komt er een venster met "C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe interface wordt niet ondersteund" op. Ook merkte ik een paar vreemde dingen op mijn Windows zoals niet op alle links kunnen klikken, niet alles in mijn configuratiescherm kunnen openen en sommige vensters (wifi aansluitingen) te groot openen zodat ze niet meer op mijn venster passen,...

Ik heb Google Chrome gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd, maar dit hielp niet. Ik heb dan maar een systeemherstel gedaan (na lang prutsen want hij wou het eerst niet openen) en daarna verliep alles weer zoals vroeger.

Totdat ik gister mijn laptop wou uitschakelen en hij opnieuw updates deed. Wanneer ik mijn laptop opnieuw aanschakelde, waren alle problemen er weer. Het grote verschil is nu dat ik geen systeemherstel meer kan doen omdat hij geen opslagpunten meer kan vinden...

Ik heb de laatste versie van Google Chrome, alle andere browsers (Firefox en Internet Explorer) werken wel nog, Ik heb mijn laptop gescanned, maar hij vond niets, ik heb mijn firewall eventjes uitgezet (hielp ook niet),...

Ik ben ten einde raad! Kan iemand mij alstublieft helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Ramsess,

Welkom op PC-helpforum! ;-)

Wél zal een moderator dit topic hoogstwaarschijnlijk binnenkort naar de sub-categorie "Windows 8.1" verplaatsen om het forum overzichtelijk te houden. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat we je hier nu niet willen helpen. ;-)

Ik vroeg me af of je toevallig geen twee anti-virusprogramma's hebt runnen ?

Anders moeten we toch nog eens even een controle doen op Malware, voor het onderstaande uit voor de zekerheid:

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ramsess,

welkom op PCH !

't is een gekend probleem: info (<klik!)

en hierin staat ook een link naar een oplossing:

Als je een andere PC hebt staan en snel even de windows 8(.1) iso kan plaatsen op een USB of DVD kun je gewoon repair start-up runnen. Dit repareert dit probleem gelijk. Heb het net zelf ook gedaan na deze update en mijn PC werkt zoals het hoort! (met dank aan Phntm)

Alleen: lees even het ganse artikel door , 't zijn 8 blz - en 'k heb me niet de moeite genomen om àlles na te lezen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!

Allereerst: bedankt om zo snel te antwoorden! :-)

Toen ik zei dat ik niets gevonden had met mijn anti-virus bedoelde ik dat er een aantal waarschuwingen waren, maar toen ik deze verwijderde deed dit niets aan mijn problemen met Windows.

Ik heb eens gekeken op de link die Passer doorstuurde en het is inderdaad een veel voorkomend probleem. Wil dit zeggen dat Windows dit vanzelf zal oplossen met een update of niet? Want om eerlijk te zijn ben ik niet zo goed met computers en weet ik totaal niet hoe deze repair start-up werkt waar Passer het over heeft.

mvg

Ramsess

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ramsess,

'k verplaatste je topic even naar Win 8.1

Wat de poster in mijn vorig bericht vertelde was gewoon: zet je Win8.1(installatie) op een usb of een dvd, start op met je computer, controleer in de bios of je dvd als eerste opstartmedium wordt aangegeven en start dus eigenlijk van die usb/dvd op.

Je moet dan ergens de optie repair tegenkomen en die moet je gaan uitvoeren. Bij die poster was het dus de oplossing van zijn probleem.

Ik vermoed dat je nu nog wel andere vragen hierbij zal hebben, maar dan is het nu het moment om ze te stellen. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.