Ga naar inhoud

Schijfruimte


agie

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe laptop aangeschaft en maak gebruik van de standaardprogramma's en bemerkte dat de schijf bijna vol was.

Een aantal dingen geprobeerd te verwijderen- zoals een aantal back-ups - maar de schijf heeft toch nog maar weinig ruimte over.

Zelf kom ik er niet achter wat nou precies zoveel ruimte in beslag neemt dus graag weer jullie hulp.

post-25089-1417705764,965_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat me opvalt: twee dingen:

post-42549-1417705765,2578_thumb.jpg

Bovenaan: die TMPdelete-map is immens groot - het 'tmp' wijst me in de richting van temporary-map en als het inderdaad dàt betekent, mag die hele map in de prullenbak en heb je al dadelijk een boel plaats meer.

Daarom zou ik zetten: maak een kloon van je schijf (of heb je die nog liggen, gezien je de laptop pas onlangs kocht) en wis dan die map. (je kan , nog veiliger, ze gewoon gaan hernoemen door gewoon een paar letters aan de naam toe te voegen - dan kan je normaal makkelijk terug. - voor het geval dit toch problemen zou geven raad ik je dus aan van een kloon (ghost, image,...) bij de hand te houden.

en dan daar onder: die users-map van jou is ook heel groot - staan er geen 'oude' users bij van vorig gebruiker?

Maar wat me ook doet opkijken: je windows-map is maar een goeie 15 Gig groot - nu ja: 'groot' ? Klein dus - wat voor Windows heb je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik deze map ook eenvoudig kopiëren naar een harde schijf?

Ik ben de enige gebruiker van deze laptop , maar ik weet niet precies of je dat bedoelt.

Ik heb een update van Windows 8 naar 8.1 gedaan.

Maar toch......waar we nu over praten zijn MB - ik zeg het voorzichtig ik ben er niet zo in thuis- het verklaard niet het grote aantal GB die op de schijf staan ruimte innemen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verwijderen van de TMPdelete-map heeft enorm veel ruimte vrijgemaakt !!

Met het maken van Cobian- Backups was er iets fout gegaan en had ik al bestanden verwijderd maar deze map was voor mij verborgen.

In ieder geval een een prima resultaat ....en zeker weer bedankt!

post-25089-1417705765,3143_thumb.png

- - - Updated - - -

Het verwijderen van de TMPdelete-map heeft enorm veel ruimte vrijgemaakt !! Met het maken van Cobian- Backups was er iets fout gegaan en had ik al bestanden verwijderd maar deze map was voor mij verborgen.In ieder geval een een prima resultaat ....en zeker weer bedankt! post-25089-1417705765,3143_thumb.png

- - - Updated - - -

Het verwijderen van de TMPdelete-map heeft enorm veel ruimte vrijgemaakt !! Met het maken van Cobian- Backups was er iets fout gegaan en had ik al bestanden verwijderd maar deze map was voor mij verborgen.In ieder geval een een prima resultaat ....en zeker weer bedankt! post-25089-1417705765,3143_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

enfin, mooi dat het opgelost is (en blijkbaar heb je er een goeie op gepakt, gezien het aantal meldingen ervan (:D) - maar je computer had wellicht de hik - ook van verbazing :-)

Toch verwonderde het me weer dat je windows-map maar 16 gig groot zou zijn bij win 8 - maar 'k ging even bij mezelf kijken en de mijne is toch ook maar 19 Gig - dus dat scheelt niet zo veel.

enfin: geniet ervan hé ! (al zou je - zoals verteld - mogelijk ook nog wat kunnen 'morrelen' in je Users want de mijne is maar 1,5 Gig groot. Ik vermoed dat er nog van de vorige gebruiker bij staan

(enne: graag gedaan natuurlijk!)

editje: als het voor jou afgelopen is, mag je onderaan op de knop Opgelost klikken

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.