Ga naar inhoud

Tegels werken niet meer in win 8.1


Papacharlie

Aanbevolen berichten

Ik kom pas een nieuwe desktop te kopen met Windows 8.1.

Daarop heb ik verschillende programma's geïnstalleerd, en deze werken allemaal perfect.

Nu ben ik tot de vaststelling gekomen dat de tegels op het bureaublad (Start) niet meer werken. Als ik bijvoorbeeld op de Store-tegel klik dan lijkt hij naar de store te gaan maar keert onmiddellijk terug naar het bureaublad. Dit is het geval met alle tegels die standaard geïnstalleerd waren op het bureaublad.



Ik heb reeds een herstel procedure uitgevoerd en alles opnieuw geïnstalleerd, maar niets helpt.



Een vriend had mij gezegd om "wsreset.exe" uit te voeren, wat ik ook heb gedaan en het resultaat is het volgende :

1/ Windows Store-cache is mogelijk beschadigd.

2/ Windows Store-configuratie is mogelijk beschadigd.



Kan er mij aub nog iemand helpen om dit probleem op te lossen.



Beste dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke tips moet ik dan volgen ?

Onderstaande staat toch ook op die pagina of bij jouw niet? :hmmmm:

Als het uitvoeren van de probleemoplosser niet helpt, kunt u een op aantal andere manieren proberen om het probleem met de app zelf op te lossen.

[h=3]Opmerkingen[/h]

  • Microsoft biedt geen technische ondersteuning voor apps die door andere bedrijven zijn gemaakt. U moet voor technische ondersteuning contact opnemen met de uitgever.
  • In sommige gevallen kan het voorkomen dat de app uit de Windows Store is verwijderd omdat de app de Gebruiksrechtovereenkomst heeft geschonden. Als dit gebeurt ontvangt u een e-mail waarin wordt vermeld dat de app niet langer beschikbaar is in de Store en de app niet langer werkt op uw pc's.

[h=2]Controleren of uw pc is bijgewerkt[/h]Zorg ervoor dat u de meest recente updates op uw pc hebt geïnstalleerd en dat het uitvoeren van de app niet door uw antivirusprogramma wordt geblokkeerd. Zie Windows Update: veelgestelde vragen voor meer informatie over het installeren van updates voor uw pc.

[h=2]Zorg ervoor dat de app niet wordt geblokkeerd door Windows Firewall[/h]Standaard worden sommige apps geblokkeerd door Windows Firewall om uw pc beter te beveiligen. Voor een juiste werking, moet u mogelijk toestaan dat sommige apps via de firewall informatie ontvangen. Zie de sectie Toestaan dat een app informatie ontvangt via de firewall van Windows Firewall van a tot z voor meer informatie.

[h=2]Navragen bij uw systeembeheerder.[/h]Als de pc deel uitmaakt van een netwerk in een organisatie, zoals een school, overheidsinstelling of bedrijf, heeft de systeembeheerder mogelijk het gebruik van bepaalde apps uitgeschakeld of bepaalde apps zelfs verwijderd met Groepsbeleid. Neem contact op met de systeembeheerder als u vermoedt dat u als gevolg van Groepsbeleid een benodigde instelling niet kunt gebruiken.

[h=2]Controleren of uw apps zijn bijgewerkt[/h]Het up-to-date houden van uw apps is de beste garantie dat de apps blijven werken. U kunt dit doen door ervoor te zorgen dat automatische apps-updates zijn ingeschakeld in de Windows Store. Zie Automatische app-updates inschakelen voor meer informatie.

[h=2]App-licenties synchroniseren[/h]Als een licentie voor een app niet meer gesynchroniseerd is met de licentie op uw pc kan het zijn dat de app het niet meer doet.

Voer de volgende stappen uit om de app-licenties te synchroniseren:

  • Tik in het startscherm op Store om Windows Store te openen.
  • Veeg vanaf de rechterrand van het scherm en tik op Instellingen.
    Als je met een muis werkt, wijs je de rechterbenedenhoek van het scherm aan, beweeg je de muisaanwijzer naar boven en klik je op Instellingen.
  • Tik of klik op App-updates.
  • Tik of klik op Licenties synchroniseren.

[h=2]De app opnieuw installeren[/h]Als uw apps zijn bijgewerkt en als de licenties zijn gesynchroniseerd, kunt u proberen of u het probleem kunt oplossen door de app opnieuw te installeren.

Volg de volgende stappen als u een app opnieuw wilt installeren:

  • Veeg in het startscherm omlaag op of klik met de rechtermuisknop op de app die u wilt verwijderen, tik of klik opVerwijderen en tik of klik vervolgens op Verwijderen.
  • Tik of klik op Store om de Windows Store te openen.
  • Tik of klik op Account en tik of klik op Mijn apps.
  • Veeg naar beneden of klik met de rechtermuisknop op de app die u wilt installeren en tik of klik op Installeren.

[h=3]Opmerking[/h]

  • Als Account niet wordt weergegeven, beschikt uw pc nog niet over de laatste update voor de Store. Veeg in plaats daarvan omlaag van de bovenrand van het scherm (of als u een muis gebruikt; klik met de rechtermuisknop) en tik of klik op Uw apps.

[h=2]Contact opnemen met de uitgever van de app[/h]Gebruik de ondersteuningsinformatie op de beschrijvingspagina van de app om contact op te nemen met de uitgever van de app en om hulp te vragen als u nog steeds problemen ondervindt.

Volg de volgende stappen als u de app-ondersteuningsinformatie van de uitgever wilt weergeven.

  • Tik in het startscherm op Store om Windows Store te openen.
  • Zoek of blader naar de app en tik of klik er vervolgens op.
  • Schuif naar de sectie Details van de beschrijvingspagina van de app en tik of klik op de ondersteuningskoppeling voor de app onder Meer informatie. De koppeling opent ofwel een e-mailbericht waarmee u contact kunt opnemen met de ondersteuning, of u wordt naar een ondersteuningswebsite geleid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem opgelost.

Heb de computer in de fabriekswaarde gezet en programma per programma geladen. Telkens een herstart uitgevoerd om te kijken of alles nog ging. Ben zo op het corrupt programma gevallen, namelijk "CorelDraw" (verouderd programma).

Nu gaat alles perfect.

Bedankt iedereen voor al de moeite en de goede tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu mijn probleem opgelost is zit ik natuurlijk met een ander probleem namelijk dat ik geen "CorelDraw Essential 4" meer heb en al mijn werken die daarmee zijn gemaakt niet meer kan gebruiken. Dit programma werd door mij veel gebruikt.

Een paar honderd euros kan ik echt niet uitgeven om een nieuwe versie van CorelDraw aan te schaffen.

Kan er mij iemand zeggen welk goedkoper programma ik zou kunnen gebruiken met dezelfde functies en eventueel mijn oude bestanden terug te kunnen openen, want voor mij is dit echt een drama.

Beste dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.