Ga naar inhoud

Touchpad notebook uitzetten


IE8

Aanbevolen berichten

In de handleiding van mijn notebook ( Medion Akoya P7627T MD8473 BE / MSN: 30016100 ) staat te lezen dat het touchpad in_ en uitgeschakeld kan worden met Fn+F9.

Deze handeling heeft echter geen enkel effect, het touchpad blijft aan.

Hopelijk is Windows 8.1 niet weeral de schuldige, want ik herinner mij dat dit met Windows 8 wél werkte.

Zijn er andere mogelijkheden om een touchpad uit te schakelen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bedankt voor jouw reactie.

In Windows 8.1 kun je enkel de vertraging instellen (zie bijlage), echt uitschakelen kun je niet.

Die staat nu ingesteld op 'lange vertraging', hopelijk helpt dit.

In ieder geval bedankt, indien je nog een andere mogelijkheid zou kennen dan hoor ik het graag.

post-9391-1417706021,9865_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is louter een praktisch probleem. Wanneer ik aan het typen ben raak ik met mijn hand vaak ongewild het touchpad aan met vervelende effecten tot gevolg: een alinea die plots geselecteerd wordt, de cursor die ineens op een andere plaats staat, en meer van dat. Zelfs met de nu ingestelde 'lange vertraging' komt dit nog te vaak voor. Dit is zeer hinderlijk bij het invoeren van teksten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het ook in windows 8(.1) kan maar op de laptop van mijn dochter (win7) kan je de configuratie van het touchpad instellen zodat het wordt uitgeschakeld zodra er een externe (usb) muis word aangesloten.

Deze optie is waarschijnlijk te vinden bij de instellingen van het touchpad of bij de configuratie van de driver voor het touchpad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze tip.

Bij de instellingen van het touchpad in Windows 8.1 kun je enkel 'geen, korte, gemiddelde, lange vertraging' instellen, maar uitschakelen niet (zie afbeelding in een reactie bovenaan).

Bij de 'configuratie van de driver' heb ik wat meer uitleg nodig, ik weet niet hoe je dit kunt doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.