Ga naar inhoud

Vervelend probleem (tsjilp-geluid)


Bjoris

Aanbevolen berichten

Ik heb een jaar geleden een nieuwe pc aangekocht.

In deze pc heb ik de harde schijf van mijn vorige geïntegreerd, maar van bij het begin hoorde ik een crashend geluid (een soort korte tsjilp). Dit gebeurde heel sporadisch en daarom dat ik er geen aandacht aan schonk. Nu komt heden dat tsjilp/crash-geluid meer voor dan voordien.

Ook blokkeert mijn pc plots. Dan kan ik alleen nog maar een opstart doen. Verleden week heb ik mijn pc zelfs bij iemand binnen gebracht voor nazicht (had toen op één dag 4 freeze-momenten van mijn pc gehad). Nu is de pc nagekeken op de harde schijf met CrystalDiskInfo (wat geen noemenswaardige resultaten gaf) en op malware/virussen (ook zonder resultaat). Ik kreeg de raad om mijn pc helemaal te formatteren en windows opnieuw te installeren. Blijkbaar zou het probleem liggen aan de software.

Nu is alles opnieuw geïnstalleerd en nog steeds krijg ik dat ge-tsjilp en ja hoor, vandaag liep ook mijn pc vast.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Moet ik een nieuwe harde schijf kopen? Dan zit ik nog met een OEM-versie van Windows die ik dan moet kunnen recupereren. Ik zit met de handen in het haar. Weet echt geen raad meer. Dit grapje heeft me al een nieuwe pc gekost (de vorige had hetzelfde probleem). Misschien kan het liggen dat ik de harde schijf van mijn vorige pc heb geïntegreerd in de nieuwe. Ik ben een leek in de materie. En ben totaal radeloos.

Alvast bedankt om mijn vraag even door te lezen.

Ik hoop op een oplossend antwoord.

Ter info:

Besturing: Windows 8.1 Home Edition

Videokaart: NVIDIA GeForce GT 620 2GB

Harde schijf: Seagate ST1000DM003-9YN162

Processor: Intel Core i7 processor 3770

Geheugen: 8GB DDR3 Memory

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij klinkt dit toch naar HD problemen. Als de fout mee gaat naar een tweede pc en je alleen maar de HD meegenomen hebt!! SMART data uitlezen geeft echt niet alles weer. Wil je toch testen, gebruik dan een dedicated tool van de leverancier van de HD In dit geval die van Seagate (SeaTools | Seagate). Daarmee nog niet gezegd dat die alles vindt.

Moeilijker wordt het als je met twee fenomenen te maken hebt: mechanisch wat HD geluid dat op dit moment mss. nog onschuldig kan zijn en softwareproblemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.