Ga naar inhoud

WD my passport Ultra start niet in windows 8.1


Magicbf

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

gisteren startte ik de externe harde schijf op. Nadat ik hem wilde updaten liep de computer (windows 8.1) vast. Hierna krijg ik de externe harde schijf niet meer aan de praat.

Ik kan nog wel op de harde schijf komen, maar het lukt niet de bestanden te openen.

Nadat de computer de harde schijf gisteren een hele poos niet herkende, kan ik hem ondertussen weer terugvinden in schijfbeheer. Echter het benaderen van de bestanden lukt nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Falstring,

in schijfbeheer komt hij soms wel te staan en soms niet. Hij geeft daar aan dat de schijf stationletter 1 krijgt. Daarachter staat 'Niet geinitialiseerd", er staat dan achter dat de schijf 0 MB bevat. Echter geeft hij ook de schijf op sommige momenten aan met stationletter E, op dit moment geeft hij wel aan dat de schijf documenten bevat. In dat geval kan ik wel bij wat bestanden komen, maar na een aantal seconden loopt de schijf weer vast. Het lijkt wel alsof een deel van de schijf beschadigd is. Ook bij het koppelen van het apparaat staat hij tussen apparaatbeheer, de ene keer als PCI-apparaat, de andere keer als massa opslag apparaat en ook weer als WD SES...

Op een andere computer heb ik gisteren geprobeerd, maar hier krijg ik hem juist niet geoepend.

De schijf is altijd netjes verwijderd, echter toen de computer vastliep tijdens het updaten van de WD Passport heb ik de computer uit moeten zetten.

Gisteren op mijn werk gebruik gemaakt van een data recovery programma, hiermee was de schijf niet te vinden.

aangepast door Magicbf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog even de foto van de schijf in schijfbeheer. Zodra ik op initialiseren druk, geeft hij een foutmelding dat het niet mogelijk is door een onherstelbaren hardwarefout. Gekke is wel dat hij soms ook aangeeft dat er wel bestanden op de schijf staan... (Schijfletter E)

post-50754-1417706022,7916_thumb.jpg

post-50754-1417706022,8332_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet er denk ik vanuit gaan dat de schijf is overleden of bezig is dat te doen.

wat soms kan helpen is de schijf uit de behuizing te halen en direct in een andere pc aansluiten. (dan mis je de foutverwerking in de interface van het inbouwkastje, en dat wil wel eens helpen.)

die andere pc dan opstarten met een linux-systeem en proberen je schijf leeg te pompen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was er al bang voor. Ik heb gelukkig aardig wat bestanden terug doordat we online een back-up hadden. De schijf was nog geen 2 maanden oud... valt hopelijk nog binnen de garantie, het open maken van de behuizing ga ik dus niet aan beginnen. Bedankt voor de hulp. Ik zal hem markeren als opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.