Ga naar inhoud

Niet te zien nieuwe account


thierry1

Aanbevolen berichten

Ik wil graag op mijn laptop een 2de account aanmaken voor de jeugdbeweging zodat als ik voor hen werk, niet in mijn persoonlijke gegevens zit te snuisteren.

Nu ik heb een lokale account aangemaakt met een paswoord maar nu als ik de pc opstart kom ik niet bij de keuze uit welke account ik wil activeren. Mijn bestaande account gaat altijd direct open. Mijn account is niet beveiligd met een paswoord.

Hoe kan ik de nieuwe account toch op het startscherm bij krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem nu opnieuw ingesteld en nu zie ik verschillende account.

Enkel bij het opstarten kom ik niet terecht op het deel waar de 2 accounts zichtbaar zijn. Ik kom op de pagina uit om mij aan te melden bij de vorige account die ik heb gebruikt. Ik moet dus eerst een stapje terug voor ik de keuze kan maken. Kan ik dit via een instelling aanpassen?

Overgang van Windows 7 naar 8 is op sommige vlakken een speurtocht.

Ook kan ik als ik met een account aangemeld ben, mij niet afmelden en terecht komen op de pagina met de verschillende accounts. Ik moet nu eerst heropstarten. Kan ook dat worden aangepast?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie,

Dat was al in orde gekomen. Nu zit ik enkel nog met het opstart probleem. Als ik opstart kom ik niet terecht bij de pagina waar ik de 2 accounts zie maar direct op het inlogscherm van de laatst gebruikte acccount. Kan dat met de schermbeveiliging te maken hebben? Ik kom namelijk eerst uit op dat deel voor dat ik op de inlogpagina kom.

Is het een beetje duidelijk :)

Ook kon je vroeger bij windows u afmelden en aanmelden met een ander account. Nu kan ik dat niet meer. Ik moet telkens volledig heropstarten om te kunnen switchen tussen de accounts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik opstart kom ik niet terecht bij de pagina waar ik de 2 accounts zie maar direct op het inlogscherm van de laatst gebruikte acccount.

Ik vermoed dat je het over het vergrendelingsscherm hebt.

post-23245-1417705938,3104_thumb.jpg

Indien je liever niet hebt dat het verschijnt kan je het uitschakelen, hoe je dat moet doen lees je hier.

Je kan ook altijd eens een foto maken van de twee schermen( vergrendelingsscherm en inlogscherm) die je krijgt met een camera en in een volgend bericht plaatsen, beeld zegt altijd meer dan woorden.

Ook kon je vroeger bij windows u afmelden en aanmelden met een ander account. Nu kan ik dat niet meer. Ik moet telkens volledig heropstarten om te kunnen switchen tussen de accounts.

In Windows 8 hoef je je niet meer af te melden om over te gaan naar een ander account.

Open het Startscherm door vanaf de rechterrand naar binnen te vegen en op Start te tikken. Als je een muis gebruikt, ga je naar de linkerbenedenhoek van het scherm en klik je op Start.

Tik of klik op je accountafbeelding en kies een ander account in het menu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-30548-1417705939,2931_thumb.jpgClarkie,

Om het vergrendelingsscherm af te zetten moet ik volgende registor aanpassen HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Personalization

Het laatste ervan Personalization vind ik bij mij niet terug.

Via startscherm veranderen van account gevonden. Pff waarom maakt Windows het toch altijd zo moeilijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je laatst geopende topics eens bekeken, regelmatig malware aanwezig en laptop die niet opstart .... enz

een foto maken van de twee schermen( vergrendelingsscherm en inlogscherm) die je krijgt met een camera en in een volgend bericht plaatsen, beeld zegt altijd meer dan woorden.

Kan je foto's maken van de schermen die je krijgt tijdens opstarten en die in je volgende bericht plaatsen.

Stond Windows 8 op je laptop bij aankoop?

Voer ook onderstaande uit.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.