Ga naar inhoud

Probleem met kleuren van mijn beeldscherm


PCBoy

Aanbevolen berichten

Hallo PCH,

Ik zit met een klein (lastig) probleempje. Als ik mijn laptop laat opladen aan het net is alles perfect qua kleuren en helderheid van mijn scherm. Maar als ik daarna mijn lader loskoppel, worden de kleuren zeer flets.

Hoe kan ik dit oplossen?

Mvg,

PCBoy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen windows 8 en kan dus ook niet in detail treden maar ik vermoed dat het in de instellingen van enrgiebeheer zit.

Gebruik de toetsencombinatie Windows en X, in het snelmenu dat dan links onderaan je scherm verschijnt klik je op energiebeheer.

Klik dan bij je voorkeuzeschema op de schema- instellingen wijzigen.

In het volgende venster klik je op geavanceerde energie- instellingen wijzigen.

Controleer daar je instellingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, op mijn acer aspire kan je ook enkel de helderheid apart instellen voor accu-mode en net-mode.

De kleuren wijken bij mij ook iets af in beide modes, maar aanvaardbaar.

Typ eens in <zoeken> "kleurbeheer" kan je zien wat allemaal de mogelijkheden zijn .

Voor een laptop zal dat wel een nieuwe driver worden die kleurcalibratie aankan.

Ik zou bij voorkeur bij de fabrikant van je laptop eens kijken naar speciale drivers voor kleurbeheer met jou beeldkaart. (Of de fabrikant van de grafische kaart)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog eens duidelijk toelichten wat je precies bedoelt met "flets": wordt het beeldscherm donkerder (minder helder dus) of veranderen de kleuren van toon ? ...

Als extra info kan je nog een afbeelding van de instellingen in energiebeheer maken en posten ... hieronder een voorbeeld uit Windows 7.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma. Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

53ac3fc8bebd2-energiebeheer.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik het begrijp: Flets is in het antwerps , als door de zon verschenen kleuren, tegengesteld is warme en harde kleuren.

Het verhogen van de helderheid doet daar niks aan , is alleen maar meer licht geven en soms kan het contrast daardoor iets verbeteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.