Ga naar inhoud

Toetsenbordinstelling lukt niet bij Windows 8.1


Navi

Aanbevolen berichten

Besturingssysteem: Ik heb Windows 8 upgedate tot tot Windows 8.1 en hiervan de laatste update geïnstalleerd.

Toetsenbord: Azerty

Probleem: Bij het instellen van een nieuwe account is alleen Engels(Amerikaans) als taal en Querty als toetsenbordinstelling mogelijk.

Ik heb uiteraard al meerder keren de procedures uitgevoerd, die de site van Windows.microsoft opgeeft om een taal en toetsenbordinstelling toe te voegen. Bij nakijken via Configuratiescherm/...taal/... lijkt dat gelukt te zijn. Nederlands staat bovenaan als primaire taal (maar het taalpakket is niet beschikbaar) en als toetsenbordinstelling staat er België(punt), wat dus voor Azerty in orde zou moeten zijn. In werkelijkheid echter blijft het toetsenbord met Querty reageren, ook na heropstarten van de computer.

Voor de drie oude accounts, die vroeger al bij Windows 8 ingesteld werden, is er geen probleem. Daar heeft Windows 8.1 de taal (Nederlands) en de toetsenbordindeling (België(punt)) overgenomen.

Ik begrijp het niet en zou natuurlijk graag een oplossing vinden. Ik meen op dit hulpforum een gelijkaardig probleem gezien te hebben bij "droske" (25/07/13), maar weet niet op daar het probleem opgelost werd.

Dank vooraf voor uw hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga dat nog eens proberen, maar hoe kan het oké zijn bij drie accounts en niet bij een nieuwe. Moet een taalpakket dan bij elke account opnieuw gedownload worden? In elk geval bedankt voor de snelle reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de tip over Windows 8 is het mij niet gelukt.

Aanvullende informatie:

1. Via configuratiescherm/taal/een taal toevoegen verschijnen twee talen: Nederlands(België) Windows-weergavetaal (bovenaan, dus als primair)

en daaronder Engels (Taalpakket ter beschikking)

2. Via Charms/instellingen verschijnt bij de 6 ikonen (rechts onder) als uiterste rechts onder: een toetsenbordje, dat niet selecteerbaar is.

Normaal staat daar NLD of ENG, is dat selecteerbaar en zijn die talen via <Windowstoets>+<spacebar> onderling verwisselbaar. Dat is me overigens één keer toevallig gelukt (zonder dat ik weet, wat ik anders gedaan had), maar na heropstarten van de computer was de taal bij die bewuste gebruikersaccount terug weg. De toetsaanslag reageerde terug als Querty.

Het blijft voor mij onbegrijpelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Via configuratiescherm/taal/een taal toevoegen verschijnen twee talen: Nederlands(België) Windows-weergavetaal (bovenaan, dus als primair)

en daaronder Engels (Taalpakket ter beschikking)

Zorg dat je ingelogd bent met het account waar het probleem zich stelt.

Hoe staan de instellingen als je daar rechts op opties klikt?

post-23245-1417705750,8542_thumb.jpg

post-23245-1417705750,8799_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op die plaats staat niet NLD of ENG, maar een tekeningetje van een toetsenbord met het woord "Toetsenbord" eronder. Deze ikoon is niet selecteerbaar. Met de muispijl erop verschijnt er:

Engels(Verenigde Staten)

Toetsenbord Verenigde Staten

Als u meer talen wilt, gaat u in PC-Instellingen naar Tijd en Taal

Als ik dan via PC-Instellingen naar Tijd en Taal/Regio en Taal ga, blijkt Nederlands(België) er al te staan en zelfs bovenaan (primair). Vandaar dat ik het bizar vind.

In elk geval bedankt dat u met mij blijft zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige informatie vertrok van het startscherm van Windows 8.1: Charms/Instellingen ->6 ikoontjes onderaan rechts, waarvan één over de taal en toetsenbord.

Als ik vertrek van het bureaublad staat er op de balk onderaan naast de tijd: ENG. Met de muispijl daarop verschijnt er: Druk op de Windows toets+Spatie voor een andere invoermethode.

Als ik dat doe, gebeurt er echter niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.