Ga naar inhoud

User profile


james48

Aanbevolen berichten

Hallo, ja dat weten veel mensen niet, wat jij bedoeld is de systeem-naam van je computer. die is enkel te zien als je de opdrachtprompt opend , en typ desnoods achter de opdrachtpromt <cd c:\Users>.

Als je windows installeerd vraagt die , "wat is jouw naam" en dan de computernaam. Wat je invuld voor jouw naam wordt de systeem-naam. Dus je volledige naam als je die ingetypt hebt. Windows voorziet geen normale manier om die naam te wijzigen.

Die kan je enkel wijzigen in het register, denk ik.

Wat invloed dat wijzigen heeft op aktivatie van windows of andere professionele programmas weet ik niet.

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, niet zo simpel, wat er nog bijkomt, de metadata van elk bestand , fotos filmpjes enz..., hebben ook de systeem-naam opgeslagen. Dus als je bij eigenschappe kijkt zal je mooi als "eigenaar" die systeem-naam zien staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou durven denken dat de werkwijze zowat identiek gaat zijn zoals bij Windows 7, op voorwaarde dat het over een lokaal account gaat ? ... nieuw account aanmaken onder de gewenste naam, de gegevens van het oude account overzetten naar het nieuwe, testen of het nieuwe account goed werkt en na uitgebreide tests het oude account verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, voor windows 7 - 8 - 8.1

open <configuratiescherm> <systeem en beveiligingen> <systeem>

klik links-boven op <geavanceerde systeemeigenschappen> dan klik op het nieuwe venster op de tab <computernaam> daar kan je de computer-systeem-naam wijzigen. (Terug opstarten is nodig!)

Ik moet nog wel wat zoekwerk doen want ik zou er niet van schrikken dat sommige programmas als back-up, opstart-herstel schijven , flashsticks, jou computer dan niet meer kennen.

- - - Updated - - -

zorg dat windows je hele computer terug indexeerd (alle schijven en/of partities). Dan zullen alle metadata aangepast worden en zal je onder eigenschappen van elk ding jouw nieuwe naam als eigenaar zien.

- - - Updated - - -

Steek het niet op mij als je met sommige programmas in de problemen raakt, ik weet het gewoon niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.