Ga naar inhoud

Van Windows 8.1- 32 bit naar Windows 8.1- 64 bit gaand


Johan Bleys

Aanbevolen berichten

Hoe kan je dit het beste klaarspelen?

Ik weet dat je met een propere installatie moet beginnen maar hoe haal ik dan eerst de 32 bit versie eraf?

Moet ik eerst de 64 bit versie downloaden en op een USB stick zetten?

Daarna pc formatteren maar hoe lukt dat op een systeem dat op de C schijf staat?

Die laat niet toe dat je de schijf formatteert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf welke locatie wil je de 64 bit- versie downloaden?

Voer ook onderstaande uit.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bedoeling is van een nieuwe installatie omdat ik geen updates meer kan doen en zelfs een nieuwe installatie van de 32 bit versie lukt niet meer wegens ontbrekende bestanden.

En heb ook een nieuwe netwerkkaart gestoken die meer snelheid doorlaat dan de onboard lan en wil ook niet werken en is nochtans compatibel met windows 8.

Omdat ik toch een 64 bit processor heb wil ik nu overgaan op de 64 bit versie.

http://speccy.piriform.com/results/btEX4zqIOn1BWvKHjHGM2uA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het product aankoopt en verzonden wordt is zowel de 32 als 64 bit versie aanwezig. (bij mij toch, zie ook link naar bol.com)

Dus zal er als je gaat downloaden na de aankoop wel de mogelijkheid aanwezig zijn om te selecteren welke versie je wil.

Hieronder nog enkele links naar webshops waar je Windows kan aankopen.

Besturingssystemen - Computerstore.be

bol.com | Win 8.1 32-bit/64-bit Dutch DVD | Computer

ALTERNATE

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.