Ga naar inhoud

Vergrendelingsscherm


Evert

Aanbevolen berichten

Ik heb net een nieuwe computer gekocht (HP all-in-one 27) en wil zo graag van dat vergrendelingsscherm af! Steeds na ca. 1minuut weer opstarten met wachtwoord is zeer irritant. Overal lees ik dat je dat vergrendelingsscherm kan weghalen met gpedit.msc maar ik kan dit nergens op de computer vinden. Niet bij zoeken-mmc en niet bij uitvoeren niet bij help, nergens! Wie weet de oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In register veranderen van NoLockScreen geeft een zwart vergrendelingsscherm, maar het is er nog steeds, dus na elke minuut opnieuw inloggen!verwijderen van inloggen met naam en wachtwoord werkt wel voor het opstarten, maar niet voor het vergrendelingsscherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zwart vergrendelingsscherm??? Na 1 minuut?

Controleer eens de instellingen van slaapstand, beeldscherm uitschakelen,...... via configuratiescherm-> energiebeheer-> geavanceerde energie- instellingen wijzigen.

Schakel slaaptstand, beeldscherm uitschakelen en andere uit ( zet dus op nooit).

Over welke inlogmethode heb je het?

Eentje die je zelf gemaakt hebt, een Microsoft account of......?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De energieinstellingen heb ik al meteen gewijzigd in 2 x nooit.

Het verplicht aanmelden met Microsoft account heb ik ook verwijderd in het register volgens jullie aanwijzingen en dat werkt ook goed, hij start nu meteen op met het bureaublad.

Ook NoScreenLock ingesteld in het register volgens jullie aanwijzingen. Nu gaat het scherm op zwart (dus geen regenboogscherm meer), als je er een (halve) minuut niet aan komt (net als bij de iPad). Raak je dan snel een toets aan komt het beeld weer terug, maar wacht je enkele seconden komt het aanmeldscherm van het Microsoft account (foto, naam daaronder de tekst 'Vergrendeld' en dan moet je je wachtwoord weer intikken. En dat is erg irritant. Weet u nog iets?

Andere vraag: Kan ik er ook weer Windows 7 opzetten, op een aparte partitie? Zodat ik kan kiezen met welke versie ik wil werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is onderstaande uit een handleiding op jouw PC bruikbaar?

Via onderstaande wijze zou je ook de beveiliging moeten kunnen uitschakelen.

Beveiligingsinstellingen

Verschillende beveiligingsinstellingen zijn beschikbaar voor de all-in-one.

Beveiliging instellen:

1. Klik op het pictogram Alle Apps op de startpagina en selecteer vervolgens Instellingen.

2. Selecteer Beveiliging.

3. Kies de in te stellen optie en volg de instructies op het scherm.

Schermvergrendeling

U kunt het scherm op de all-in-one instellen om na een periode van inactiviteit te vergrendelen. U

kunt een specifieke actie kiezen die de gebruiker moet uitvoeren om het scherm te ontgrendelen.

De schermvergrendelingsfunctie instellen:

1. Klik op het pictogram Alle Apps op de startpagina en selecteer vervolgens Instellingen.

2. Selecteer Beveiliging.

3. Selecteer Schermvergrendeling.

4. Selecteer de actie die nodig is om het scherm te ontgrendelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoera! Ik heb het per ongeluk zelf gevonden! Bij persoonlijke voorkeuren kun je de sreensaver instellen en die had ik op 'geen' gezet. Daaronder staat de tijd waarop de screensaver zou moeten gaan werken en die stond op 1 minuut. Daarnaast staat een hokje dat aangevinkt was met de tekst erachter: aanmeldingsscherm weergeven bij hervatten. Dat vinkje heb ik weggehaald en nu is het over! Geen vergrendelingsscherm meer!

Wellicht een goede tip voor anderen die met hetzelfde euvel te kampen hebben.

U in ieder geval hartelijk bedankt voor alle moeite!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.