Ga naar inhoud

Windows opeens niet meer niet meer in boot in BIOS


zeretil

Aanbevolen berichten

Dag iedereen.

Ik zit met een serieus probleem. De examens komen eraan, en nu werkt mijn OS niet meer.

Uitleg: Gisteren werkte alles perfect. Ik had een film gekeken en erna mijn laptop gewoon toegedaan. Vanochtend doe ik hem open nadat ik hem verplaatste (niets gebeurt toen), en hij start niet meer op. Windows 8.1 is het, en hij staat gewoon niet meer in mijn boot priority list. Ik heb mijn SSD waar Windows op staat aan een andere pc gehangen (SATA naar USB), en ik kon er mijn bestanden op bekijken etc. Terwijl toen een backup gemaakt. Dus hij is zeker niet defect.

Hij wordt ook getoond in de lijst van aangesloten apparaten op SATA. Daar staat ook mijn oude HDD, waar ik films etc op zet. Ik heb ze van plaats (in mijn laptop) en het probleem is nog altijd hetzelfde. Even vermelden dat op mijn HDD een defecte Windows staat die hij nu natuurlijk probeert te laden, wat niet lukt omdat deze kapot is. Ik gebruik deze dan ook al maanden niet meer.

Ik hoop dat er iemand is die me snel kan helpen!

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, echt helpen kan ik niet, maar hoe heb je dat geflikt een kapotte en goede windows op dezelfde partitie?

Het moet toch mogelijk zijn om in je bios te verwijzen naar de partitie waar de goede windows staat , dan zoekt hij daar naar een opstartbaar systeem bestand en start het?

Of staat alles op 1 partitie?

Ik hoop dat snel iemand je kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, echt helpen kan ik niet, maar hoe heb je dat geflikt een kapotte en goede windows op dezelfde partitie?

Het moet toch mogelijk zijn om in je bios te verwijzen naar de partitie waar de goede windows staat , dan zoekt hij daar naar een opstartbaar systeem bestand en start het?

Of staat alles op 1 partitie?

Ik hoop dat snel iemand je kan helpen.

Hallo! Ik denk dat je mijn bericht verkeerd hebt gekregen. De kapotte windows staat op mijn HDD, en de 'goede' op mijn SSD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik veronderstel dat de goede windows op (C:) staat? in de bios kan je toch opgeven "ga in eerste plaats naar (C:)" en start het opstartbaar systeem bestand dat daar staat?

of dat nu windows is of wa anders maakt niet uit dacht ik?

Spijtig genoeg kan ik niet helpen, eens vragen dan aan de mensen van het forum hier.

success

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.