Ga naar inhoud

BSOD driver irql not less or equal afd.sys


ElvisFannetjeh

Aanbevolen berichten

Zonet startte ik mijn laptop met Windows 8 op en na het inpluggen van een USB-stick (die ik tussen mijn 2 laptops wel vaker gebruik) kreeg ik de melding dat de computer opnieuw moest opgestart worden en kreeg ik ook deze foutmelding: driver irql not less or equal afd.sys

Zou er een probleem zijn met mijn laptop? Ik heb hem bijna een jaar en behalve dat ik geen installatieCD's kan maken en geen back-up schijven, werkt hij prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wellicht een foutje mbt de usbpoorten, dus dat eerst maar eens aanpakken. stap voor stap:

- koppel alle usb-aparaten af

- configuratiescherm (- systeem - hardware) - apparaatbeheer

- als kruisje voor 1 usb-vermelding, dan openklikken zodat je een reeks usb-dingen ziet.

- selecteer de bovenste ervan, klik rechts en kies voor: installatie ongedaan maken

- werk zo alle usbvermeldingen af

- herstart de pc, waarna alle usb-dingen opnieuw in windows worden geïnstalleerd.

- daarna zouden alle apparaten (een voor een aankoppelen!) weer herkend moeten worden.

(nb: onder sommige windows wordt meteen de poort opnieuw geinstalleerd, dus zonder herstart.

dat merk je wel aan de acties die de pc uitvoert dan. belangrijk: werk wél alle usb-vermeldingen af op die wijze.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.