Ga naar inhoud

Herinstallatie windows 8


angryoldman

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

Mijn vriendin haar laptop werke alles behalve naar behoren. De enige optie leek een herinstallatie van windows te zijn. Ik had er geen ervaring mee en enkel met google bij de hand ben ik eraan begonnen. :-)

Omdat ze de installatie cd van vista niet meer vond heb ik via torrentz windows vista gedownload, gebrand op een dvd en geïnstalleerd. daarna geactiveerd met de sticker op de achterkant van haar laptop. Alles dus top!

Nu vond ik dat zo goed meevallen dat ik heb besloten dit ook te doen met mijn laptop met windows 8!

Maar er zijn wat zaken die anders wil aanpakken :)

1)Is het mogelijk om het windows 8 OS eerst "uit de computer te halen" en te branden op een dvd of USB in plaats van widows 8 via torrentz te downloaden? zoja, hoe?

(hierbij is het niet de bedoelen een hele back-up te maken van alle instellingen en gegevens en ... maar enkel windows 8 zelf zodat ik dit terug een clean install kan doen van windows 8 zonder alle andere troep die er oem opzit?)

2) Als windows 8 er dan terug opstaat begint de miserie met de updates. Is het hierbij nodig om ALLE updates te installaren? Hiermee bedoel ik, moeten zowel de optionele, belangrijke en aanbevolen updates gedaan worden of zijn enkel de belangrijke noodzakelijk?

3) Momenteel staat er windows 8.1 op, maar als ik een back up doe van windows en daarna een clean install, moet ik dan terug alle updates downloaden en vervolgens 8.1 installeren of ga ik dan rechtstreeks windows 8.1 hebben?

ALvast bedankt :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) normaal gesproken hebben laptops standaard de ingebouwde mogelijkheid om fabrieksherstel uit te voeren.

Ga in Windows 8 naar de Charms balk (Windows + C) en klik op Instellingen.

Klik op PC-instellingen wijzigen.

Klik op "Bijwerken en herstellen".

Klik op "Systeemherstel".

Kies 1 van de 2 bovenste opties. De eerste optie bewaart de bestanden van de gebruiker.

De 2e optie gooit rigoreus alles weg en herinstalleert.

2) zorg er voor dat Windows Update automatisch wordt uitgevoerd met standaard instellingen.

Ja, dat kan lang duren, maar dat kan je een hoop veiligheid opleveren. Doen dus!

3) als je bovenstaande procedure uitvoert denk ik dat je terug gaat naar 8 en dus ook 8.1 wwer moet installeren.

Dit weet ik niet helemaal zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@angryoldman,

heb ik via torrentz windows vista gedownload

in plaats van widows 8 via torrentz te downloaden? zoja, hoe?

Mag ik je ook vragen de forumregels na te lezen.

- Vragen naar of hulp bij het gebruik en/of het linken naar warez, serienummers (serials), cracks en illegale downloadsites voor alle producten die vallen onder het copyright (muziek, films, games, covers, teksten, software, ...) is verboden. De gebruiker is persoonlijk verantwoordelijk voor het illegaal verspreiden of het crimineel gebruik ervan en elke andere actie die ingaat tegen de Belgische en/of Nederlandse wetgeving.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok,

Nu weet ik dat ook weer. Maar eigenlijk was mijn bedoeling om het op dusdanige manier te doen dat er net geen gebruikt gemaakt moet worden van illegale sites.

Dankzij hotcore weet ik dit nu dus ook!

Nog wel even zeggen dat er nooit met cracks en andere zaken geknoeid is. Ik heb de OEM licence key gebruikt. Ik had enkel de installatie dvd niet en heb daarvoor elders de software moeten zoeken.

:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok,

Nu weet ik dat ook weer. Maar eigenlijk was mijn bedoeling om het op dusdanige manier te doen dat er net geen gebruikt gemaakt moet worden van illegale sites.

Nog wel even zeggen dat er nooit met cracks en andere zaken geknoeid is. Ik heb de OEM licence key gebruikt.

Dat klopt!

Maar hoe er wel serieus rekening mee dat software downloaden via Torrent en het nadien installeren wel eens voor wat ongewenste bestanden kan zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.