Ga naar inhoud

Crash dump bij het opstarten van Windows 7


Paddy

Aanbevolen berichten

Sinds kort krijg ik een crash dump bij het opstarten van mijn PC. Ik kan hem nu alleen nog in de veilige modus opstarten. Hoe kan ik dit herstellen?

Probleemhandtekening:

Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen

Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.768.3

Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:

BCCode: be

BCP1: AA70A000

BCP2: 9517B121

BCP3: 8D83B548

BCP4: 0000000B

OS Version: 6_1_7601

Service Pack: 1_0

Product: 768_1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit wordt bijna zeker veroorzaakt door een driver die de mist in gaat (probeert naar een verkeerd geheugengebied te schrijven).

Het best kun je gebruik maken van het programma MsConfig om uit te zoeken wat er precies mis is.

1) klik op de Startknop

2) type in het zoekvak:

msconfig

gevolgd door enter toets

3) ga naar tabblad services

4) vink aan: "Alle Microsoft Services verbergen"

5) haal vinkjes weg bij de eerste helft van de overgebleven services

6) klik op "OK"

7) herstart de PC in normale modus

Als de PC goed is opgestart zit het probleem in één van de services die je net hebt uitgeschakeld.

In dat geval het geheel herhalen, alleen nu de helft van de daarnet uitgevinkte services weer aanvinken.

Als de PC niet goed opstart, dan zit het probleem dus in de tweede helft van de services.

In dat geval het geheel herhalen, alleen nu de eerste helft helemaal aanvinken en de helft van de tweede helft uitvinken.

Uiteindelijk weet je dan welke service de boosdoener is.

Mocht dit niet opleveren wat je hoopte, dan kun je nog het volgende proberen:

1) start MsConfig weer

2) klik op tabblad "Opstarten"

3) doe daarmee hetzelfde als met de services (dus steeds half om half uitschakelen)

Tenslotte is er nog een (kleine) mogelijkheid dat er ofwel een probleem is met een BIOS instelling, of met het interne geheugen. Maar zoek eerst het voorgaande uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.