Ga naar inhoud

Gebruikersaccount verdwenen


Compuprutser

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Na het opstarten van mijn pc (Windows 7 Home Premium) bleek mijn standaardgebruikersaccount verdwenen. Dat is het account waar ik altijd mee werk, het stond niet meer vermeld in het aanmeldscherm. Na aangemeld te zijn als administrator kon ik zien dat al mijn gebruikersbestanden er nog wel waren.

Inmiddels heb ik een systeembackup teruggezet en kan ik weer gewoon werken.

Dat standaardgebruikersaccount was niet meer te zien, nadat ik gisteren had ingesteld dat gebruikers voortaan op CTRL-Alt-Del moesten drukken alvorens zich te kunnen aanmelden. Dat kon ik doen door via de commandprompt in te tikken: "Control userpasswords2". Er gaat dan een venster "gebruikersaccounts" openen, waarin ik dat CTRL-Alt-Del kon instellen. En daarna was dus bij opnieuw starten mijn gebruikersaccount niet meer zichtbaar. De andere accounts nog wel.

Kan dat zijn veroorzaakt doordat ik die hele actie heb uitgevoerd terwijl ik aangemeld was en werkte als admin, maar ook nog was aangemeld met mijn standaardaccount?

Mvg,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Dat weet ik niet meer.

Ik herinner me alleen dat ik aangemeld was als Administrator en in dat account werkte.

Maar mijn standaardaccount was op dat moment ook nog aangemeld, maar dus niet actief.

Wat is de juiste werkwijze om in te stellen dat alle gebruikers voortaan op Ctrl-Alt-Del moeten drukken? En dan zonder een account te verliezen of onzichtbaar te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.