Ga naar inhoud

Herinstallatie windows


Lalalala

Aanbevolen berichten

Beste

Een paar dagen geleden kwam ik tot de beslissing dat ik mijn computer eens ging formatteren en Windows 7 er opnieuw op te installeren, de grootste fout uit mijn leven zo blijkt ;).

Zoals het hoort CD'tje in de computer gestoken en opnieuw opgestart. Daarna starten vanop CD en het programma begon vanzelf te werken. Bij de installatie begon het mysterie voor mij al. Het installeerde Windows 7 op mijn computer maar aangezien er reeds een versie van windows 7 opstond ( ja logisch is geen nieuwe pc), kopieerde hij heel mijn C schijf in een mapje "windows.old". Volgens de instructies kan ik nog aan deze gegevens, maar ik kan het oude besturingssysteem niet meer gebruiken.

Naar mijn weten is het toch de bedoeling dat alles verwijderd wordt van de harde schijf ipv alles gewoon naar een mapje te kopiëren? Maar bon na de installatie krijg ik mijn computer precies in een slechtere staat terug dan ervoor.

Bij het opstarten, nog voor windows is opgestart, krijg ik de vraag of ik met windows 7 of windows 7 wil opstarten... De tweede werkt niet, omdat hij zegt dat die er niet opstaat. De eerste werkt wel.

Vervolgens start hij normaal op en toont het bureaublad. Ik open een venster en ik zie dat hij precies in een soort compabiliteitsmodus zit... Herkenbaar aan de vreemde vorm van de knopjes linksvanboven op het scherm post-42589-1417705844,0174_thumb.jpg.

Dit vond ik nogal vreemd dus het eens over een andere boeg gegooid. Bij het installeren van windows de C en D schijf geformatteerd en dan windows geïnstalleerd, maar zonder verbetering...

Bovendien kan ik via steam geen enkel spel meer starten na installatie en reageren programma's om de 5 seconden niet meer, net alsof hij ik weet niet wat bezig is...

Hier de specs van mijn computer.

post-42589-1417705846,6004_thumb.jpg

Ik hoop dat iemand mij het antwoord kan verschaffen...

Met vriendelijke groet

Edit: Specs toegevoegd

post-42589-1417705843,9813_thumb.png

aangepast door Lalalala
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt op een gegeven moment de C en D partitie geformatteerd kreeg je erna ook nog het scherm met de vraag welke Windows je wil opstarten of is dat probleem nu opgelost?

Maak eens een printscreen van schijfbeheer en plaats die afbeelding in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja identiek zo gedaan. Maar ik heb bij de keuze om te formatteren 4 partities. Deze staan afzonderlijk om te formatteren. Moet ik deze dan ALLEMAAL formatteren? Want ik heb enkel de C & D gedaan, en niet die twee anderen die je ziet in mijn printscreen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik inderdaad geprobeerd. Maar fabrieksinstelling vindt hij niet zegt hij... Dit zegt hij als ik het met de application CD doe. Als ik het zelf doe, zonder CD (voor opstarten op F11 en dan kiezen voor systeem herstellen), moet ik kiezen tussen vroegere versies van mijn computer en de vroegste is van toen ik de PC geformatteerd heb... Van daarvoor is er niks terug te vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de basis van het hele probleem ligt een foute keuze bij het opnieuw willen installeren van het OS.

Medion is zoals alle merk-pc voorzien van een recovery systeem (fabrieksherstel). Dat staat allemaal klaar en duidelijk uitgelegd in de meegeleverde, overigens NL talige, handleiding.

Je had dus van meet af aan voor een terugkeer naar fabriekstoestand moeten gekozen hebben in plaats van een aangepaste installatie aan de hand van de Windows 7 installatie-DVD. Blijkbaar heb je daarbij dan ook nog eens de "vergissing" begaan meer dan alleen maar de C-partitie te verwijderen (formatteren). Het heeft er daardoor de schijn van dat je de RECOVER partitie geformatteerd hebt en dat is een kleine ramp. Fabrieksherstel is daardoor niet meer mogelijk.

Toch is niet er nog iets mogelijk. Als één van de weinige computermerken levert Medion ook een Windows installatie DVD mee. Deze heb je blijkbaar nu ook al gebruikt gehad.

Best doe je dus de installatie (aangepaste) helemaal opnieuw over. Verwijder tijdens de procedure de C partitie. Deze wordt dan omgezet naar "niet toegewezen ruimte" (Unallocated space). Wijs deze ruimte (klik) aan als plaats waarop je Windows wil installeren en klik op "Volgende". Werk de procedure nu verder af.

Ten opzichte van het gebruik van een Fabrieksherstel heb je bij deze procedure het nadeel dat mogelijk niet alle drivers geïnstalleerd zijn en dat de indertijd gratis meegeleverde software ontbreekt. Voor zover de drivers na de installatie niet door Windows update (eventueel optionele updates) aangeboden worden kun je die alsnog downloaden van de MEDION-website. Hierbij hopende dat de driver van je netwerkkaart niet ontbreekt. Zo ja dan zul je een andere pc moeten gebruiken om de nodige drivers te downloaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.