Ga naar inhoud

Hoe maak ik van alleen mijn bestanden een backup?


kim-fairy2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal :)

Omdat mijn laptop zo goed als einde oefening is, wil ik graag óf hem laten repareren (en opnieuw installeren) óf de bestanden die erop staan overzetten naar een nieuwe computer.

Daarvoor moet ik al mijn bestanden op een externe harde schijf opslaan. En hoewel ik veel dingen weet van computers, snap ik er weinig van; daarom wilde ik graag zeker weten wat ik wel en niet moet kopiëren.

Tijdelijke bestanden, bladwijzers etc. wil ik niet bewaren, net als de software en bijbehorende bestanden. Deze installeer ik liever opnieuw. Er is één programma (Daz Studio) waarvan ik wel alles wil bewaren, maar hoe dat moet, heb ik al uitgevogeld. Voor de rest gaat het dus puur en alleen om mijn eigen bestanden.

Ook zou ik graag alles handmatig willen kopiëren, dus gewoon via de verkenner.

Welke mappen moet ik wel en niet kopiëren?

Bij voorbaat dank! :)

Met vriendelijke groet,

Kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de rest gaat het dus puur en alleen om mijn eigen bestanden.

Ook zou ik graag alles handmatig willen kopiëren, dus gewoon via de verkenner.

Welke mappen moet ik wel en niet kopiëren?

Als ik juist ben is enkel bovenstaande nog van toepassing?

Je eigen bestanden zitten meestal in de map "mijn documenten" je kan die bestanden in je verkenner slepen naar je externe schijf.

En waar jij zelf nog eigen bestanden bewaart kunnen wij vanop afstand natuurlijk moeilijk weten.

Maar je hoeft ze dus enkel te slepen naar je andere schijf.

Over een e-mailprogramma met daarin aanwezige e-mails heb ik niks over gelezen.

Wil of moet je die ook nog verplaatsen?

Geef dan door welk e-mailprogramma je gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Clarkie! Dat is een beetje het punt; omdat ik windows 7 heb, staan de mappen waarin mijn bestanden staan, op 10 verschillende locaties. Mijn documenten, mijn video's, downloads etc. staan dus bij mijn bibliotheek maar ook bij gebruikers op C:. Ik neem aan dat ik de mappen bij gebruikers - naam gebruiker op C: moet hebben maar ik weet het niet zeker. E-mails en contacten hoef ik niet op te slaan, ik gebruik hotmail en daarbij hoeft dat niet. Dat had ik er even bij moeten zeggen inderdaad! Bedankt voor de reactie! Groeten van Kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.