Ga naar inhoud

Laptop Acer Aspire 7739Z valt regelmatig uit


Star Wars

Aanbevolen berichten

Beste,

Mijn laptop valt tijdens het gebruiken ervan soms gewoon uit.

Dan moet ik hem terug opstarten. Dit gebeurt dan op de gewone manier.

Geen melding dat windows slecht is afgesloten.

Soms duurt het een hele tiid dat ik kan doorwerken, soms valt hij 3 keer op een half uur uit.

Wat mij is opgevallen is dat hij het meeste uitvalt als de laptop aan de lader hangt. Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een vaker voorkomend verschijnsel is dat de aansluiting van de stroomkabel op (het moederbord van) de laptop brak wordt door het vele malen (wellicht niet altijd even zorgvuldig) in- en uitpluggen, of door bewegen met laptop op schoot waarbij de plug en opdondertje krijgt.

dat kan de verschijnselen verklaren.

probeer het eens uit met wat spelen met die plug.

is dat inderdaad het geval, dan de aansltuing door de vakman laten herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem zoals je het omschrijft doet me net zoals falstring denken aan een voedings-probleem of het te warm worden van de laptop.

Laat speccy eens openstaan zodat je de temperaturen in de gaten kunt houden en doe ondertussen eens een systeemscan met je antivirus programma.

Laat maar weten wat dat oplevert?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.