Ga naar inhoud

Laptop start niet meer op


DHZ

Aanbevolen berichten

Mijn laptop DELL Inspiron 1750 (net 4 jaar oud) start sinds vandaag niet meer op. De laatste dagen merkte ik dat hij soms niet meer "wakker" te maken was nadat hij (na een periode van inactiviteit uit zichzelf) in standby gegaan was. Maar tot dan kon ik hem nog wel volledig heropstarten. Vanmorgen wou hij niet herstarten tot ik de batterij eruit genomen had en daarna lukte het nog wel. Nu start hij echter helemaal niet meer op. Ik hoor nog wel geluid (harde schijf en fan), maar krijg helemaal geen beeld. Als ik dan op de start knop druk valt alles onmiddellijk stil. Ik vermoed dat een file die nodig is bij de opstart beschadigd is. Verder nooit problemen gehad. Graag uw diagnose en (hopelijk) een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt het verschil als je opstart met of zonder accu?

Ik heb nog laptops geweten die niet meer wilden opstarten tot de accu verwijderd werd en toen ging alles weer normaal.

Oorzaak was telkens een defecte accu.

Neen, zowel met als zonder accu hoor ik hetzelfde geluid: even hoor ik iets starten (fan + harde schijf ?), daarna vermindert het geluid (enkel harde schijf ?). Geen beeld. Wanneer ik dan op de startknop druk (de knop om de laptop dus in te schakelen) dan stopt dit geluid onmiddellijk. Het is volgens mij geen abnormaal geluid. Alleen komt er geen beeld. Voordien (tot gisteren nooit iets abnormaals gemerkt aan het scherm).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook met een extern scherm aangesloten op de laptop krijg ik geen beeld. Misschien loop ik op de zaken vooruit, maar ik denk in de richting van een opstart-CD (boot CD) of iets dergelijks. Of hebt u eerst nog een andere optie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan altoijd proberen op te starten met een boot-cd maar als het is wat ik denk, gaat dat niks opleveren.

Ik vermoed een probleem aan de grafische kaart of het moederbord.

Voor beide problemen moet de laptop gedemonteerd worden en dat laat je best door een technieker doen.

Mijn advies: ga er mee naar de winkel of een technieker, leg uit wat er gebeurt en niet gebeurt en vraag of ze de grafische kaart en het moederbord kunnen/willen nakijken.

Een grafische kaart is misschien te vervangen maar soms is die geintegreerd in het moederbord en dan is minder simpel.

Als het moederbord moet vervangen worden, kan je beter een nieuwe laptop kopen.

Vraag in dat geval of ze de harde schijf kunnen recupereren en in een externe behuizing kunnen inbouwen; dan kan je ze gebruiken als externe schijf en ben je geen gegevens kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.