Ga naar inhoud

mijn laptop is erg traag alsof hij dichtslibt


ajkappert

Aanbevolen berichten

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

AdwCleaner en MalwareBytes zijn alvast 2 goede hulpmiddelen om je systeem "proper" te houden.

We zullen eerst een naar de hardware kijken.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

En dan nog een controle op bemettingen die door de mazen van het net zijn geglipt.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zojuist even in het speccy log gekeken, en de specificaties van de laptop zijn helemaal goed.

Wel valt mij op dat je gruwelijk geheugen in gebruik hebt, 50% van het totaal is echt heel veel, probeer eens wat van die processen te stoppen, of overweeg er iets meer geheugen in te proppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zojuist even in het speccy log gekeken, en de specificaties van de laptop zijn helemaal goed.

Wel valt mij op dat je gruwelijk geheugen in gebruik hebt, 50% van het totaal is echt heel veel, probeer eens wat van die processen te stoppen, of overweeg er iets meer geheugen in te proppen.

Beste Jeem, ik ben me van geen kwaad bewust, vertel me a.u.b. wat ik moet doen om minder geheugen te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Je kan proberen bestanden (zoals toolbars) te verwijderen, of handmatig processen die niet mogen opstarten uit te schakelen, dat kan via ccleaner.

Wat ik zelf graag gebruik is IObit, het maakt geheugen vrij wat toch verbruikt, maar niet word gebruikt. De website voor IOBit is Speed Up Slow Computer, Keep PC and Internet Secure, Freeware Download - IObit

merkt wel op dat het nog een programma is wat geheugen gebruikt. persoonlijk zou ik alles handmatig permanent uitzetten ( startup in ccleaner) en eens flink gaan ruimen kwa progamma's.

Ook is een extra geheugen niet weg, persoonlijk draai ik op 8 GB, dus haal een plakje extra geheugen van 4 Let er wel op dat je van hetzelfde merk, en bussnelheid pakt(anders hebben de geheugen meer tijd nodig met elkaar te kunnen communiceren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hier willen aanraden om nog eventjes te wachten met zelf beginnen te sleutelen en dus rustig de analyse van het RSIT-logje af te wachten ... daarna zien we stap voor verder. ;-)

jeem, wat die IObit ASC betreft: da's het eerste wat ik van elke PC verwijder ... ik heb deze tool al meer dan één PC weten toasten en veel meer ellende zien veroorzaken dan voor enig heilzaam effect weten zorgen. Absoluut GEEN aanrader dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ajkappert,

Mijn naam is Mako en ik zal je malware logjes verder analyseren. :-)

****

Logje ziet er op het eerste zicht goed uit! Niet veel bijzonder op te merken al ben ik niet zo'n fan van 2 programma's:

  • IObit: Zoals Asus hierboven al zei hebben we meer slechte ervaringen met deze software dan we er positief over horen. De keuze is natuurlijk de jouwe, maar persoonlijk gaat die er bij mij ook meestal uit.
    Mocht je akkoord gaan om deze te verwijderen laat het me dan even weten aub, dan nemen we de restanten (die er ongetwijfeld zijn na deïnstallatie) ook mee in de opkuis.
  • Incredimail: Nog zo'n programma die ik liever niet zie. Als je het actief gebruikt kan je het wat mij betreft verder gebruiken maar anders denk ik dat je er beter van af bent. Laat ook maar weten wat jouw beslissing is, dan kunnen we dat in rekening brengen.

Verder zie ik dat je Zoek.exe al eerder hebt gebruikt. Heb je onlangs nog problemen gehad en ben je toen ook verder geholpen op een forum? Zoja, waar precies? Op die manier kan ik eventueel de achtergrond van de problemen wat nalezen.

  1. Kan je even een nieuwe/recente scan met MBAM en AdwCleaner doen aub en de logbestanden toevoegen aan je volgende bericht.
  2. Laat onderstaande ook nog even lopen aub:
    Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.
    Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie).

    • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
    • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
    • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

 
chromelook; 
firefoxlook; 
emptyfolderscheck;delete 
emptyclsid; 
startupall; 
filesrcm;
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\Allin1Convert_8hbar Uninstall];r64
C:\PROGRA~2\8HUNIN~1.DLL;f


  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

aangepast door Mako
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, nog niet erg. Ik heb zoek.exe nu ongeveer 12 uur aan staan en er gebeurd niets, wel zegt het dat het bezig is. Ik heb het maar afgebroken en opnieuw gedaan, laat ik het vannacht aanstaan, kijken we morgen verder. Groet en welterusten, Aalt

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.