Ga naar inhoud

PC op de ene locatie traag en de andere niet


GoldenFame

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,Ik heb nu al tijden problemen met mijn laptop en niemand weet wat er aan de hand is. Ik heb 2 adressen en neem mijn laptop mee heen en weer. Nu als ik op het ene adres ben doet mijn laptop het prima, niks mee aan de hand alles is gewoon snel, films/series opstarten, internet, word etc. Wanneer ik op het andere adres ben is mijn hele laptop echt een ramp. Hij start wel snel op, maar vervolgens is gewoon een nieuw word bestand zo veel moeite dat hij daar soms 5 minuten over doet. Internet en films/series opstarten is hier ook een ramp. Eerst dacht ik aan het ligt aan de internetverbinding. Maar toen dacht ik weer, door sloom internet kan het niet zo zijn dat word niet meer opstart.Heb laatst mijn hele pc opgeschoond en gedefragmenteerd. Dus dat moet in principe geen probleem zijn.Heeft iemand een mogelijk oplossing?Mvg,Deborah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch denk ik dat het te maken kan hebben met de snelheid van het netwerk. Het zou handig zijn om het volgende door te geven:

1. werk je draadloos of bedraad op beide plekken?

2) wat zijn de internetsnelheden resp. als je deze test uitvoert: Speedtest.net by Ookla - De wereldwijde breedband snelheidstest (en klik op "Test starten")

Als de internetsnelheid op de 2e plek beduidend trager is dan de andere kan o.a. het volgende aan de hand zijn:

1. op de achtergrond worden Windows Updates gedownload

2. het ophalen van nieuwe definities voor Antivirus gebeurt vaak ook direct na het starten van Windows

Wat verder handig is:

rechtsklik op een lege plek in de taakbalk

klik dan op "Taakbeheer".

klik op de tab "Processen"

klik op de kolomkop van kolom "Processor" (misschien moet je de kolomscheider gebruiken om de hele naam te zien)

dan wordt de kolom gesorteerd op CPU gebruik

als je bovenaan alleen 00 waarden ziet, dan nogmaals op de kolomkop klikken

noteer daar welke programma's de meeste CPU verbruiken (staan dan bovenaan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk op[ beidde locaties met draadloos internet.

Verder werkt de test niet bij mij, ik krijg niks tevoorschijn, beeld bleef 10 minuten hetzelfde.

Het lijkt me sterk dat mijn laptop daar zo traag van is, want dat betekent dat mijn laptop iedere keer alleen maar op de ene locatie bezig is met antivirus en updates downloaden, terwijl ik niet standaard dezelfde dagen op dat adres ben. En dit is nu al 2 maanden aan de gang ondertussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat betreft dus de CPU.

Je kunt ook de schijfactiviteit daar zien, is daar iets "druk bezig"?

En op het tabblad "Prestaties" niets bijzonders?

Er is één ding wat mogelijk zou kunnen helpen en dat is het verwijderen van het netwerkprofiel van het draadloze netwerk waarmee je de problemen hebt.

Ik heb weleens meegemaakt dat een profiel corrupt was geraakt.

Hier kun je zien hoe je dat kunt verwijderen: Windows vista / 7 draadloze netwerken beheren

Na het verwijderen moet je dan wel de eerste keer op dat netwerk opnieuw aanmelden met wachtwoord.

aangepast door hotcore
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.