Ga naar inhoud

Problemen terugzetten back-up (machtigingen)


verelst45

Aanbevolen berichten

Beste

Mijn PC met Windows 7 is stuk. Uiteraard heb ik een back-up gemaakt van mijn bestanden op een externe harde schijf. Nu probeer ik deze bestanden terug te zetten op een oudere laptop met Windows Vista.

Ten eerste lukte het niet de bestanden "op de oorspronkelijke locatie" terug te plaatsen (Locatie niet gevonden?). Daarom heb ik de bestanden in een map geplaatst (via "geavanceerd terugzetten").

Er komt echter steeds het volgende bericht op:

"De bestanden die u terugzet hebben beveiligingsmachtigingen voor een gebruikersaccount die niet op deze computer kan worden gevonden. De ontbrekende gebruikersaccount wordt hieronder weergegeven: Naam-Naam\HomeUsers. Gebruik het configuratiescherm om een gebruikersaccount met dezelfde naam aan te maken. De beveiligingsmachtigingen voor deze bestanden worden aan hetzelfde gebruikersaccount toegewezen."

Ik heb dan ook een gebruikersaccount aangemaakt met dezelfde naam ("Naam-Naam"). Ik heb zelfs de systeemnaam van de PC al gewijzigd naar de naam van de vorige PC. Toch blijft bovenstaand scherm verschijnen. Ik heb ook al alles eens overgezet door in dat scherm te klikken op "Bestanden terugzetten zonder de beveiligingsmachtigingen te wijzigen" Alles komt dan dus in een bepaalde map terecht. Je kan ook zien dat de bestanden er effectief zijn. Toch kun je deze niet openen. Als je bijvoorbeeld op een foto (video, pdf,...) dubbelklikt, opent het desbetreffende programma met de melding dat ik niet gemachtigd ben deze bestanden te bekijken. Ook heb ik de eigenschappen van de bestanden al eens nagekeken: Hier staat toch aangevinkt dat je de bestanden kan bekijken, bewerken,...

Is er a.u.b. iemand die me kan vertellen wat ik moet doen om mijn bestanden te openen? Ik ben hierin een volledige leek en ik ben aan het panikeren dat ik alles (van de laatste 10-15 jaar...) kwijt ben...:dong:

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.