Ga naar inhoud

User Profile Service verhindert het aanmelden


Remco Van Gestel

Aanbevolen berichten

Beste

Bij het opruimen en uninstallen van oude bestanden en programma's ben ik in de problemen geraakt. Zonder hiervoor iets te moeten doen verdween plots mijn gehele bureaublad. Ik kan me in ieder geval niet herinneren dat ik ergens een misklik gedaan heb. De volgende foutmelding verscheen: "C:\Windows\system32\config\systemprofile\Desktop verwijst naar een locatie die niet toegankelijk is." enzovoorts. Heb dan maar opnieuw opgestart en toen kreeg ik de volgende foutmelding: "De service User Profile Service verhindert het aanmelden. Gebruikersprofiel kan niet worden geladen."

Na anderhalf uur zoeken op internet heb ik nog steeds geen oplossing gevonden. Ik heb een vermoeden dat ik een corrupt gebruikersprofiel heb. Fora raadden mij aan om het corrupte gebruikersprofiel te herstellen via het register. Dit probeerde ik in Veilige Modus, waar ik ook de eerst vernoemde foutmelding kreeg. Het probleem lijkt dus diep te zitten. Dit werkte niet, dus probeerde ik een andere oplossing, nl. het aanmaken van een nieuw profiel om de gegevens van mijn 'goede' account hiernaar te kopiëren. Na veel moeite is dit via de command prompt in Veilige Modus gelukt. Als ik echter met dit nieuwe profiel probeer aan te melden in 'normale' modus om tot het kopiëren over te gaan, krijg ik opnieuw de foutmelding "De service User Profile Service verhindert het aanmelden. Gebruikersprofiel kan niet worden geladen.". Ik kan dus met geen enkel account meer aanmelden op mijn computer.

Kan iemand mij helpen? Ik ben normaal totaal geen leek in dit soort dingen, ik studeer zelfs informatica, maar dit krijg ik niet opgelost.

Met vriendelijke groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat u mijn bericht niet grondig genoeg gelezen hebt. In de link die u stuurt staat dat ik enkel een herstelinstallatie kan doen indien ik ingelogd ben op een account met administrator rechten, en dat dit niet mogelijk is uit Veilige Modus. In mijn bericht heb ik beschreven dat ik met geen enkel account kan inloggen.

Het lijkt me sterk dat er geen oplossing is voor dit probleem. Ik hoop alleszins dat ik geen clean install moet doen want ik de bestanden die verdwenen zijn (dus die wat op mijn bureaublad stonden) heb ik nog nodig.

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.