Ga naar inhoud

wifi valt uit


louis14

Aanbevolen berichten

Heb je dit al lang?

Heb je onlangs misschien een nieuwe of andere router in gebruik genomen?

Kan je het merk, model en juiste type van de pc of laptop opgeven?

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

mijn laptop is een HP Pavilion DV7 4180eb met i7 720qm

ik heb geen nieuwe router en de router reboot ik niet om het terug in werking te krijgen

het probleem doet zich al een paar weken voor

ik zal nu wachten om de ipconfig.txt door te sturen daar ik pas gereboot heb want het is toch de bedoeling

om de uitgevallen status te bekijken veronderstel ik

ik heb ook al eens een renew in uitgevallen status geprobeerd omdat er een gw ontbrak en het resultaat was dat hij geen kontakt had met de dhcp server

- - - Updated - - -

Dit wou ik nog zeggen:

Ik heb de indruk dat het probleem gekomen is vanaf het moment dat ik het verwijderen van het programma "ATI catalyst install manager" gecanceld heb alhoewel

ik niet zeker ben of dat er iets mee te maken heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die "ATI catalyst install manager" is voor de drivers van de videokaart en heeft in pricipe niets te maken met de wifi.

Waarom wilde je die eigenlijk verwijderen?

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is blijkbaar vanzelf verbeterd maar nog niet OK, de wifi is nu na een week uitgevallen.

Ik hen Speccy gedownload van cnet.com en geinstalleerd maar als ik bestand-publiceer snapshot doe krijg ik de error " kan geen konnektie met de server maken"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderstaande heeft wel niet rechtstreeks met je probleem te maken maar het is toch een veiligheidsrisico dat je moet aanpakken.

Je Java software is verouderd.

Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand JavaSetup wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op JavaSetup om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.

De temperaturen in de laptop zijn aan de hoge kant. Het is nog niet alarmerend maar je moet het wel in de gaten houden.

Te hoge temperaturen worden meestal veroorzaakt door stofophoping aan de ventilatieroosters en de ventilatoren.

Om stofophoping op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken.

Er zijn ook aanwijzingen dat de harde schijf niet meer helemaal goed is en daarom stel ik een grondige test voor van de harde schijf.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak een afbeelding van het resultaat en voeg deze afbeelding toe als bijlage aan een volgend bericht.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Verder heb ik ook enkele zaken gezien die kunnen wijzen op een besmetting en dat gaan we dus ook aanpakken.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locatie en sla deze op het bureaublad op.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de instructievideo.

Het is een hele boterham en het lijkt geen verband te houden met de wifi maar ik weet uit ondervinding dat sommige onregelmatigheden rareen onverwachte effecten kunnen hebben.

Daarom zou ik eerst deze onregelmatigheden willen wegwerken en zien of dat enige invloed heeft op de wifi.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.