Ga naar inhoud

wissel van harde schijf


Aanbevolen berichten

hey,

ik heb een oude pentium 4.

werkt altijd vrij snel.

achter een val bleek dat de verbindingen zoals oa het geluid geraakt waren.

verder deed mijn pc het prima.

om het probleem op te lossen wisselde ik de harde schijf met die van een pc(zelfde model en type) waarmee niets aan de hand was.

werkt niet slecht ook niet.

1 probleem; alles werkt ineens super traag!

ik moet zeer lang wachten voor een map opent,

en frustrerend lang wachten om de browser open te krijgen, die, raar maar waar, niet de browser is die ik anders heb...

wie kan mij helpen om mijn pc terug optimaal te laten werken?

thx!

anke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je hebt gewoon de harde schijf uit een andere PC gehaald en de Windows die op die schijf samen met aanwezige software die er op stond is er op gebleven?

En als ik het goed begrijp gaat het om een identieke PC, dus alle hardware is identiek?

Indien je op bovenstaande ja antwoord is het perfect mogelijk dat het nu om een andere browser gaat.

En wat betreft het langzaam opstarten van je browser en andere... kan dan te maken hebben met aanwezigheid van malware.

Indien de hardware niet identiek is, is het normaal dat je allerlei problemen krijgt.

Je zal dan een Herinstallatie van Windows moeten uitvoeren.

Wat betreft die mogelijke malware mag je alvast onderstaande uitvoeren.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De probleemstelling is voor misverstanden vatbaar.

Indien de interne harde schijf door die val van je pc niet beschadigd is dan lijkt het me logischer dat je die schijf in die andere identieke pc plaatst om dan die pc te gaan gebruiken. Zo behoud je je nog goed werkende Windows met alle instellingen, programma's en al je data.

Het lijkt er op dat nu begrepen wordt dat je het omgekeerde gedaan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb inderdaad de harde schijf van de computer die gevallen is in een andere pc gestoken. ...

Dat is in dit geval de meest logische handeling.

Wat ik dan niet goed begrijp dat is dat je zei dat de Windows die op die schijf staat in de "gevallen" pc altijd goed gewerkt heeft en nu, na het verplaatsen van die schijf in een identieke pc, plots zeer traag is.

De RSIT log helpt de specialisten hier misschien op weg om eventuele ongewenste software aan te pakken, maar los daarvan gaan mijn gedachten ook uit naar een eventueel falen van één of meer drivers. Indien beide pc's 100% identiek zijn zou dat echter niet het geval mogen zijn. Maar als je niet weet wat men verstaat onder hardware dan is het misschien ook niet zo evident om te kunnen besluiten dat beide pc's identiek zijn.

Hardware - Wikipedia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit behoorlijk wat rotzooi op deze PC. Laat ons dat eens eerst aanpakken ... en dan kunnen we daarna bekijken of er nog hardware-problemen zijn.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

  {4D9101D6-5BA0-4048-BDDE-7E2DF54C8C47};c
 mobilegeni daemon;s
 C:\Program Files\Mobogenie;fs
 Optimizer Pro;fs
 C:\Program Files\Optimizer Pro;fs
 C:/Program Files/Media Freeware;fs
 iLivid;s
 C:\Users\Anke\AppData\Local\iLivid;fs
 C:\Program Files\Common Files\DVDVideoSoft;fs
 C:\Users\Anke\AppData\Roaming\DVDVideoSoftIEHelpers;fs
 ca82e1a5;s
 Update Kozaka;s
 Util Kozaka;s
 C:\Program Files\Kozaka;fs
 C:\Program Files\Mozilla Firefox\searchplugins\default-search.xml;f
 C:\Users\Anke\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\ad6ajl7f.default\extensions\{F836D9F3-F6E0-FA80-2A43-F346ED664151};fs
 C:\Users\Anke\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\ad6ajl7f.default\searchplugins\default-search.xml;f
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{4D9101D6-5BA0-4048-BDDE-7E2DF54C8C47}];r
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
 "mobilegeni daemon"=-;r
 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
 "Optimizer Pro"=-r
 "iLivid"=-;r
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\bitguard.exe];r
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\bprotect.exe];r
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\bpsvc.exe];r
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\browserdefender.exe];r
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\browserprotect.exe];r
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\browsersafeguard.exe];r
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\dprotectsvc.exe];r
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\jumpflip];r
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\protectedsearch.exe];r
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\searchinstaller.exe];r
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\searchprotection.exe];r
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\searchprotector.exe];r
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\searchsettings.exe];r
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\searchsettings64.exe];r
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\snapdo.exe];r
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\stinst32.exe];r
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\stinst64.exe];r
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\umbrella.exe];r
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\utiljumpflip.exe];r
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\volaro];r
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\vonteera];r
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\websteroids.exe];r
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\websteroidsservice.exe];r
 C:\ProgramData\systemk;fs
 C:\Program Files\Linkey;fs
 C:\Program Files\Settings Manager;fs
 C:\Program Files\PKR;fs
 C:\ProgramData\1690;fs
 C:\Users\Anke\AppData\Roaming\tixati;v
 emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan de hand van de uitleg op wikipedia lijken de computers hetzelfde te zijn. het is wel zo dat een kameraad van mij net voor de schijfwissel iets op de computer heeft gedownload. ik heb het echter niet uitgetest.

toen in de schijf wisselde en de computer startte op, moest ik enkel de datum en uur goedzetten, en toen startte de computer normaal op.

m'n windows, bestanden en films heb ik gelukkig kunnen behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.