Ga naar inhoud

Crash zelfs in veilige modus


Hanne1991

Aanbevolen berichten

Ik heb een Toshiba laptop Satellite P300-25C die op windows vista 32 bit draait. Is ongeveer vijf jaar oud.

Waar kan je terugvinden in je computer of je videokaartdriver up to date is? Meeste drivers kan je terugvinden in je apparaatbeheer - maar ik vind mijn videokaart hier niet in terug?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De videokaart staat in apparaatbeheer onder beeldschermadapters.

Volgens de specificaties van Toshiba zit er een ATI Mobiliteit Radeon™ HD 4650 videokaart in je laptop.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Wel opletten dat je speccy uitvoert in normale modus want in veilige modus werkt speccy niet.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat meer info over de crash: laptop valt uit ook als je geen zwaar belastende zaken doet en na het uitvallen, valt hij ook uit tijdens het opstarten van windows. Een systeemherstel naar het punt in de tijd waar de computer nog werkte, heeft niet geholpen. Als je de laptop een tijdje gerust laat kan je hem terug opstarten, maar na een korte tijd valt hij opnieuw uit.

http://speccy.piriform.com/results/g0aHBetfO5h7I1MEvGSkpEH

In veilige modus heb ik ook eens mijn apparaatbeheer bekeken en bij een groot aantal drivers stond er toen 'kritieke toestand'. (Ik weet niet of dit normaal is of niet?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In veilige modus heb ik ook eens mijn apparaatbeheer bekeken en bij een groot aantal drivers stond er toen 'kritieke toestand'. (Ik weet niet of dit normaal is of niet?)
Dat zou best kunnen want in veilige modus worden niet alle drivers en services geladen of opgestart.

Dit kan een afwijkende uitlezing geven van bepaalde gegevens (dit is trouwens de reden dat speccy niet werkt in veilige modus)

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn computer gebruikt geen kleine geheugendump, maar een kernelgeheugendump. Als ik echter kijk in de map waar die dmp bestanden terecht komen dan is er geen enkel bestand met een recente datum. Moet ik het systeem zo'n kleine geheugendump laten uitvoeren bij een crash of is dit niet zinvol?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter instellen op "kleine geheugendump", dan kunnen wij er iets mee aanvangen om je verder te helpen.

Probeer eens of je de crashdump kan instellen zoals op de onderstaande afbeelding.

Ga naar configuratiescherm - systeem en klik in de linkerkolom op geavanceerde systeeminstellingen.

Open de tab geavanceerd en klik bij opstart en herstelinstellingen op de knop instellingen.

Onderaan bij systeemfouten moet je automatisch opnieuw opstarten uitvinken.

Bij foutopsporingsgegevens registreren selecteer je kleine geheugendump (128 kB)

Bestaand bestand overschrijven moet je uitvinken.

29196d1385627377-blue-screen-hp-pavillion-dv-7-bsod-instelling.jpg

Bevestig met OK en nogmaals OK.

Sluit het configuratiescherm.

Nadat je dit hebt ingesteld, mag je ook het volgende doen.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig (en mogelijk) vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", hoeft u onderstaande niet uit te voeren maar je moet het ons wel melden.

Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.