Ga naar inhoud

''Via audio cpl werkt niet meer'' Windows vista


DutchRaver

Aanbevolen berichten

Goedendag,

Ik krijg al een tijdje een melding bij het opstarten van de computer dat via audio cpl niet meer werkt, als ik met de muis over het geluidsicoontje ga rechtsonder in beeld gebeurt er niks en verdwijnt hij. Via het configuratiescherm krijg ik dezelfde melding als ik op het via hd audio deck icoontje klik. Maar ik heb wel gewoon geluid en via apparaatbeheer werkt het apparaat blijkbaar correct, iemand die me zou kunnen helpen? Daarbij heb ik de afgelopen maand 1 BSOD gekregen met de tekst '' A clock was not received on the secondary processor'' plus 2x een vastgelopen pc.

Groeten :-)[h=1][/h]

Link naar reactie
Delen op andere sites

De drivers en de geluidskaart of chip werken wel nog normaal maar enkel het controlepaneel (.cpl) werkt niet meer.

Je kan dus geen instellingen meer maken voor het geluid.

Zo lang het geluid zelf nog normaal werkt, zou ik er niet te zwaar aan tillen maar als je wil kunnen we proberen het op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dump File : Mini040414-01.dmp

Crash Time : 4-4-2014 9:14:37

Bug Check String : UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP

Bug Check Code : 0x0000007f

Parameter 1 : 00000000`00000008

Parameter 2 : 00000000`80050031

Parameter 3 : 00000000`000006f8

Parameter 4 : fffff800`02aa4494

Caused By Driver : ntoskrnl.exe

Caused By Address : ntoskrnl.exe+57150

File Description : NT Kernel & System

Product Name : Microsoft® Windows® Operating System

Company : Microsoft Corporation

File Version : 6.0.6002.18881 (vistasp2_gdr.130707-1535)

Processor : x64

Crash Address : ntoskrnl.exe+57150

Stack Address 1 :

Stack Address 2 :

Stack Address 3 :

Computer Name :

Full Path : C:\Windows\Minidump\Mini040414-01.dmp

Processors Count : 4

Major Version : 15

Minor Version : 6002

Dump File Size : 275.472

Dump File Time : 4-4-2014 9:15:56

==================================================

==================================================

Dump File : Mini031214-01.dmp

Crash Time : 12-3-2014 11:05:55

Bug Check String :

Bug Check Code : 0x00000101

Parameter 1 : 00000000`00000031

Parameter 2 : 00000000`00000000

Parameter 3 : fffffa60`005ec180

Parameter 4 : 00000000`00000001

Caused By Driver : hal.dll

Caused By Address : hal.dll+2d460

File Description : Hardware Abstraction Layer DLL

Product Name : Microsoft® Windows® Operating System

Company : Microsoft Corporation

File Version : 6.0.6002.18005 (lh_sp2rtm.090410-1830)

Processor : x64

Crash Address : ntoskrnl.exe+57150

Stack Address 1 :

Stack Address 2 :

Stack Address 3 :

Computer Name :

Full Path : C:\Windows\Minidump\Mini031214-01.dmp

Processors Count : 4

Major Version : 15

Minor Version : 6002

Dump File Size : 262.144

Dump File Time : 12-3-2014 11:08:14

==================================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.