Ga naar inhoud

Aankoop (game?) computer


control143

Aanbevolen berichten

Waarvoor heb ik een PC nodig? - Gamen, geen al te hoge games. (Voorbeeld: Oldschool Runescape, Leage of Legends en dergelijke) Ik soms 2 games tegelijk (niet veeleisend) dus extra ram is aangeraden?

Wat is mijn budget? - 800 a 900 euro maximum.

Een merkcomputer of een samenstelling? - Er zijn heel wat merken in de computerwereld. De systemen van deze merken zijn echter niet gebalanceerd. Met een samenstelling loop je dat risico niet, hiermee kan je namelijk Met een samenstelling kan je je computer perfect aanpassen naar je wensen. Vaak komt het nog goedkoper uit. Als je voor een merkcomputer kiest, kan je de stappen 7,8,9 en 10 overslaan.

Ga ik overklokken? - Nee heb daar geen verstand van, tenzij ze dit doen van uit de winkel.

Ga ik later upgraden? - Ja, indien het een spel niet kan afspelen.

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - Neen, wel wil graag natuurlijk wat usb poorten en 2schermen.

Ga ik zelf assembleren? - Neen

Heb ik een besturingssysteem nodig? -Ja, wat raden jullie aan?

Ga ik zelf installeren? - Ja ik heb dit nog al gedaan.

Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Nee, zelf dacht ik aan AMD omdat ik zag dat die qua prijs goed zaten en intel snel duurder is.

Heb ik nog randapparatuur nodig? -Ik heb nog 2schermen nodig maar het vermelde bedrag is voor de pc alleen.

Heb ik specifieke wensen? - Neen

Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - Belgie en toetsenbord gebruik ik azerty.

Voor schermen mag je ook altijd suggestie doen, ik heb een geluidsinstallatie dus heb geen boxen in de schermen nodig !

aangepast door control143
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag control143,

Voor dat bedrag kan je al een aardig mooie PC in elkaar zetten. Eerst wil ik nog even iets aanhalen:

Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Nee, zelf dacht ik aan AMD omdat ik zag dat die qua prijs goed zaten en intel snel duurder is.

Dat klopt. Intel is een stuk duurder dan AMD, en de ronde gaat dat Intel dan ook een stuk beter aan prestaties levert. Wel, als je je processor toch zou willen overklokken bijvoorbeeld, heeft AMD de voorkeur. Maar aan de andere kant zal een Intel processor meer prestatie kunnen halen uit 'high-end' grafische kaarten (voor te gamen). Zo zijn er nog veel verschillen tussen AMD en Intel, maar een echte juiste keuze bestaat niet. Daarom zullen we het bij AMD houden en ervoor zorgen dat je ook waar voor je geld krijgt. ;-)

Daarom heb ik voor de volgende samenstelling gekozen.

Toetsenbord en muis bij gerekend, maar zijn natuurlijk wel nog optioneel. 8GB RAM geheugen, 1TB harde schijf en nog een 120GB SSD harde schijf (wat gebruikt kan worden om , onder andere, uw besturingssysteem op te installeren wat ervoor zal zorgen dat de PC in een mum van tijd kan opstarten), een recente videokaart van AMD R9 series, een sterke AMD processor van 3.5 Ghz, ...

Aarzel niet om vragen te stellen of om eventueel een aanpassing door te voeren in de samenstelling. Wellicht passeren er nog wel mensen één dezer dagen die tips hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie ! Helpt mij een pak vooruit en ook al de informatie !

Zo een SSD schijf ziet er zeer handig uit inderdaad, een aanpassing zal ik niet doen aangezien ik er zeer weinig van ken.

Alleen ga ik het wel laten asembleren door azerty omdat ik het zelf nog nooit gedaan heb, wel veel filmpjes van op youtube maar wil het niet riskeren.

Ik zal nog een paar dagen wachten zoals jij zei dat er mss nog andere tips komen en dan bestel ik jouw lijstje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.