Ga naar inhoud

aankoop game pc


tfr35

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Ben voor 17 jarige zoon op zoek naar een degelijke gaming PC.Daaarom hieronder het vragenlijstje ingevuld in de hoop op bruikbare info.

Waarvoor heb ik een PC nodig? Om te gamen en schoolwerk te maken (powerpoints etc.)

Wat is mijn budget? 900 euro

Een merkcomputer of een samenstelling? maakt eigenlijk niet uit, wel dient er de mogelijkheid tot upgraden in de toekomst te zijn.

Ga ik overklokken? neen, ik vermoed dat hier risico's aan verbonden zijn.

Ga ik later upgraden?meer dan waarschijnklijk wel gezien de snelle evolutie in gameland.

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? goede wifi is wel nodig gezien het gebruik van draadloos internet op een ander verdiep

Ga ik zelf assembleren? neen

Heb ik een besturingssysteem nodig? ja,hier verschillen de mening tussen zoon en mezelf tussen windows 8 en 7.Zijn voorkeur gaat uit

naar 8 en het wordt zijn pc dus...

Ga ik zelf installeren? vermoed dat dit me wel zal lukken

Heb ik een voorkeur aan onderdelen? goede ervaring met Nvidea en intel in het verleden

Heb ik nog randapparatuur nodig? zeker behoefte aan toetsenbord en muis, spijtig genoeg binnen het vermelde budget

Heb ik specifieke wensen? stille computer zou wel leuk zijn

Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? België, alle opties zijn momenteel nog open wel

speelt leveringstijd een rol.

Alvast bedankt.

aangepast door tfr35
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag tfr35,

Ik denk dat dit samengestelde model wel past bij uw zoon.

Ga ik later upgraden?meer dan waarschijnklijk wel gezien de snelle evolutie in gameland.
Wat verstaat u juist onder upgraden? Het moederbord bv. is nog uitbreidbaar van 8GB naar 64GB RAM, maar dat is zeker en vast niet nodig (gameland mag dan nog zo veel veranderen in prestatiegerichtheid, 8GB RAM is meer dan genoeg). U beschikt ook reeds over een uitstekende, één van de recentste videokaarten van de R9 AMD serie en een kwalitatief prestatie gerichte (zoals gamen) AMD processor met een kloksnelheid van 3.5 Ghz.
Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? goede wifi is wel nodig gezien het gebruik van draadloos internet op een ander verdiep
Tip: gamen met wifi is eigenlijk nooit een aanrader. Ethernet (dus kabelinternet) is in feite het handigst. Heeft u geen ethernet-poorten ter beschikking ? Dan kunt u met wat rest van uw budget eventueel nog Powerline aanschaffen. Wenst u dat liever niet, dan moet u nog een draadloze netwerkkaart aanschaffen voor de PC of een WLAN adapter !
Heb ik een voorkeur aan onderdelen? goede ervaring met Nvidea en intel in het verleden
Indien u een game PC wenst met Intel en een Nvidia videokaart, en u wilt daarbij dan ook nog dat het een prestatiegerichte game PC is, dan bent u wellicht meer dan 1100 euro kwijt... Daarom heb ik hier voor AMD gekozen. AMD is qua prijs-kwaliteit iets minder dan Intel en Nvidia, maar daarom niet minder prestatiegericht en dat valt ook perfect in zijn totaliteit binnen uw budget.

Indien u nog verdere vragen heeft, stel ze gerust.

Een professionele hardware-expert, passeert hier één dezer dagen wel nog eens om eventuele aanpassingen door te voeren indien nodig...

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende configuratie werd gekocht

Intel Core i5 4670

8GB DDR3 PC1600

32GB SSD Cache &

1TB Hardeschijf

22x DVD±RW DL

CoolerMaster Mini Tower 550W

nVidia GeForce GTX 770 2GB

Analog - DVI - HDMI - DisplayPort

HDA 5.1 Sound (+Front)

Netwerkpoort

2 USB 2.0 poorten (+2 Front)

4 USB 3.0 poorten (+1 Front)

Windows 8.1 NL

Dit voor 930 euro.Alvast bedankt voor de info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.