Ga naar inhoud

Aankoop laptop student, hulp bij keuze


Aanbevolen berichten

Hallo, eerst en vooral denk ik dat dit forum mij erg van dienst zal zijn.

Mijn naam is Matthias, volgend jaar ik waarschijnlijk op kot studeren en zal ik eventueel iets doen met informatica (studies: industrieel ingenieur ).

Ik zal eerst even schetsen naar wat ik precies op zoek ben.

- Handig om mee te nemen, als student zal deze al vlug ( met hoes eventueel ) in mijn rugzak terechtkomen. Ik ben dus op zoek naar een compact model, niet te zwaar..

- De laptop zal gebruikt worden voor schooltaken ( office is een must ), beginnend programmeren ( domotica ) en grafische programma's ( AutoCad etc. ) eventueel een paar games, geen hoogstaande.

- Ik denk dat zo'n 500 gb aan opslagcapiciteit wel zal voldoen, een i5-processor zal ook wel volstaan denk ik?

- Prijsklasse: 600à900 euro. ( eventueel apple kan ook )

Graag had ik van jullie enkele van mijn vragen beantwoord gehad:

1) Is Apple een meerwaarde t.o.v. Dell, Acer, Hp,.. voor mijn doeleinden?

2) Momenteel lopen er schitterende promoties bij dell, ik kan een i7 kopen met 8/16 gb ram voor een zeer lage prijs. Grafische kaart is echter 'Intel HD Graphics 4000'.

De harde schijf is ook een tegenvaller, nl: '256 GB zelfversleutelende, op mobiliteit gerichte Solid State-harde schijf, voldoet aan de OPAL standaard'.Ik beschik dus over maar 256 Gb al ik het goed begrijp?

Nu, is er een mogelijkheid om deze eventueel uit te breiden en is dit financieel te overwegen?

3) Graag zoveel mogelijk voorstellen, ervaringen met merken.

Alvast bedankt!

Matthias

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Matthias,

Om eerst even op je vragen te antwoorden:

1) MacBooks zijn goed uitgerust, maar zijn erg duur. De prijs/kwaliteitverhouding is zeer laag en jouw toepassingen zullen beter overeenkomen met een Windows-toestel. Je beschikt inderdaad over een 256GB schijf (waarvan in de praktijk zo'n 190 zal overblijven wegens berekening, besturingssysteem en eventueel nog extra technieken om de schijf sneller te maken.

2) De Intel HD 4000 graphics zijn geschikt voor dagdagelijkse taken, maar zeker niet voor intensieve toepassingen zoals games.

Woon je in België of Nederland (Azerty of Qwerty klavier?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, ik weet niet of u mijn selectie via deze link kan zien: http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=l6430u1&model_id=latitude-6430u-ultrabook&c=be&l=nl&s=bsd&cs=bebsdt1

Kort samengevat:

- Intel Core I7: 3687 U processor ( 2.10 Ghz, 3MB cache, Dual Core )

- 14 inch HD display

- 6-cel hoofdbatterij ( 60 Wh )

- Intel HD Graphics 4000

- Software pakket naar keuze

- 256 solid state drive

- 8 Mb Ram

Alvast bedankt,

mvg Matthias

- - - Updated - - -

Ohja nog vergeten, de korting zou €1070 euro bedragen, komt nu op zo'n 745€ excl btw.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.