Ga naar inhoud

Advies aankoop NAS


Aanbevolen berichten

Ik wil graag een NAS aanschaffen, maar ik weet niet precies waar ik op moet letten.

Ik heb ze nu al in alle soorten en maten gezien, begrijp niet wat alle opties/mogelijkheden betekenen.

Wat wil ik?

Een 2 bay NAS in RAID1. Ik wil zekerheid dat als een schijf defect raakt, ik geen data verlies.

Ik wil hier vooral foto's en media op opslaan vanaf een PC en ook vanaf Ipad/Iphone. Zal dus via Wifi te benaderen moeten zijn.

De prijs moet ook niet te hoog zijn, er zijn veel dure NAS behuizingen welke erg duur zijn maar geen goede reviews hebben.

Mogelijkheid om te downloaden. (kan een NAS ook downloaden middels NZB bestanden?)

Wat is hierin jullie advies?

En dan misschien ook nog een advies voor een type harde schijf?

Alvast bedankt voor de reactie en advies!

Steve.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je heb NAS met 2 of meerdere harddisk.

Bij 4 harddisk in raid 5 kan je 1 harddisk vervangen als het defect is zonder data verlies. Bij raid 6 is dat 2 harddisk.

Als je raid1 bij 2 harddisk wordt er een kopie gemaakt maar je kan de harddisk niet vervangen.

Dus raad ik aan om NAS met 4 harddisk te nemen. Het kost uiteraard meer maar het is wel waard.

Als harddisk raad ik de zuinig type dat even goed is doch veel minder stroom verbruikt en bestaan in 2, 3 en 4 GB

Als merk raad ik Synology of Qnap aan.

Dat zijn goede merken.

Zelf heb ik Qnap met 4 harddisk en ik ben van plan om een nieuwe bij te kopen met 8 harddisk of meer.

De prijs van NAS wordt vooral bepaald door de processor en geheugen.

Bij Qnap kan je mits je APP download NZB bestanden downloaden doch zelf heb ik niet getest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.