Ga naar inhoud

advies 'Stille' Pc


El85

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben op zoek naar een 'stille' computer,

ik heb nu een Alienware gamecomputer X51 :Gegevens van Alienware X51 gamingdesktop | Dell België

wat in principe geen slechte computer is.

Maar sinds ik hem kocht, was ik me al vlug bewust van zijn krachtig geluid,

en aangezien ik best wel vaak op de pc zit, vind ik dat heel vervelend dat hij zo luid is.

Nu is het nog luider, aangezien hij wss eens grondig moet gekuist worden, en bij het warme weer is dit constant.

Ik zoek dus een computer, waar je relatief goed mee kan gamen

en die aan de stille kant is, dus geen gas gaat geven als er een game start.

Ik ken weinig van computers, dus samensteken is geen optie.

Graag een kant en klare oplossing,

een goed merk, enz...

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Waarvoor heb ik een PC nodig? - Gamen, gewoon gebruik
  • Wat is mijn budget? - Tussen 500-1000 euro (liefst ergens max 900)
  • Een merkcomputer of een samenstelling? merkcomputer
  • Ga ik overklokken? Denk het niet
  • Ga ik later upgraden? geen idee, maar denk het niet.
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? Ik hou wel van de nieuwste dingen, maar is niet nodig. zo lang, het een goede stille computer is die veel kan, ben ik al tevreden.
  • Ga ik zelf assembleren? nee
  • Heb ik een besturingssysteem nodig? ja (windows 7 of 8)
  • Ga ik zelf installeren? dat is mogelijk ja
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen? geef gerust advies door, niet echt een voorkeur. Liefst geen te robuuste computer.
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? neen
  • Heb ik specifieke wensen? ja, zeer belangrijk , dat hij stil is, en eventueel zuinig in gebruik, maar de reden dat ik een nieuwe computer wil, is puur voor geluids-redenen.
  • Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - Ik kan bestellen via online ook, ik zelf ben van Belgie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het geen slecht idee om de componenten van je huidige PC te verplaatsen naar een stillere behuizing?

Je zou bijvoorbeeld de Cooler Master Silencio 652S kunnen nemen, met stille ventilatoren. Eventueel kan je voor je processor ook een aparte koeler aanschaffen, zoals de Hyper 412S.

Stof kan een enorm grote boosdoener zijn. Het stof verwijderen zal absoluut een grote impact hebben op de geluidsproductie.

Als je toch een nieuwe computer wilt, kunnen we je daar uiteraard mee helpen. Maar het is voor ons wel moeilijk in te schatten welke Merk-PC nu wel luidruchtig of niet is. Met een samenstelling kunnen we dat echter wel. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip.

Maar ik zoek toch eerder een kant en klare oplossing voorlopig.

Ik zal zeker jou tips in mijn achterhoofd houden.

Misschien heb je nog meer tips, of kan je dat eens uitzoeken?

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het belangrijk om de nieuwste games op een hoge beeldkwaliteit en met hoge FPS te kunnen afspelen? Gamingcomputers van merken zijn erg duur en zijn behoorlijk lawaaierig.

Een samenstelling kan eventueel ook kant-en-klaar geleverd worden, het systeem wordt dan in elkaar gestoken door de webwinkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.