Ga naar inhoud

Eerste Werk-PC samenstellen. Adviezen gevraagd


Proost

Aanbevolen berichten

Dag iedereen

Ik ben op aanraden van een vriend bij jullie terecht gekomen!

Ik heb geen enkele ervaring met het zelf samenstellen van een pc. Ik weet dus niet welke combinaties van moederborden en processoren of grafische kaarten goed werken.

Volgens mij zal het 't makkelijkst zijn om mijn situatie uit te leggen.

Om het kort en overzichtelijk te houden, gelieve hieronder te lezen:

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig? - Muziek schrijven en producen, zware software programma's met VSTi Sample Libraries (dus met veel ram); in vrije tijd middelmatig zware spellen kunnen spelen.
  2. Wat is mijn budget? - 1500 ongeveer, kan iets meer.
  3. Een merkcomputer of een samenstelling? - Samenstelling
  4. Ga ik overklokken? - Neen, ik ken er te weinig van.
  5. Ga ik later upgraden? - Extra interne SSD's bijsteken, na verloop van tijd
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - Ja
  7. Ga ik zelf assembleren? - Neen, Laten assembleren
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig? - Ja, Windows 8
  9. Ga ik zelf installeren? - Neen
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Intel processor, 3,5 GHz minimum.
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig? - 1 of 2 extra monitors, externe audiokaart (USB), Digitaal keyboard (USB).
  12. Heb ik specifieke wensen? - Mijn PC moet in eerste instantie een werkpc zijn, maar in mijn vrije tijd zou ik er graag middelmatig zware spellen op kunnen spelen.
  13. Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - Belgie. Nog geen specifieke winkel.

Alvast heel erg bedankt om dit te willen lezen en voor jullie raad en adviezen!

vriendelijke groeten!

Proost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Proost,

Heb voor je deze samenstelling gemaakt. Een erg krachtige computer met de snelste Intel processor op het zuinige 1150 platform. Ook zal je merken dat de GTX 970 aanwezig is, van de nieuwe generatie NVIDIA grafische kaarten. Hiermee zal je zeker en vast alle games op de vlotste framerate en hoogste resolutie kunnen spelen. Mocht je willen besparen op de grafische kaart, maar toch nog altijd degelijk recente games spelen in Full HD, kunnen we ook de GTX 750 Ti aanraden, die gebruik maakt van (ongeveer) dezelfde architectuur.

Verder is er 16 GB aan RAM geheugen aanwezig, een grote hoeveelheid dus. Een sterk uitgerust moederbord, snelle 256 GB SSD, 2 TB harde schijf en een DVD brander ontbreken ook niet. Verder heb ik gekozen voor een stabiele voeding en degelijke behuizing. Windows, assemblage en installatie zijn inbegrepen.

Kijk even in m'n handtekening hieronder voor een unieke kortingsactie bij Azerty, exclusief voor PCH-leden. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.