Ga naar inhoud

Feedback samenstelling pc-onderdelen


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om een nieuwe pc aan te schaffen. Ik heb zelf mn onderdelen geselecteerd en ik zou die zelf in elkaar steken. Ik ben geen hardcore gamer maar er zal wel een spel op gespeeld (FIFA bv). Kan er iemand feedback geven over de pc die heb samengesteld? Ben ik dingen vergeten of zou je dingen anders doen?

Azerty

Link naar reactie
Delen op andere sites

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig? - Ik zal op mijn pc af en toe een game draaien maar geen zware, FIFA zal het zwaarste zijn. Photoshop zal geregeld gebruikt worden voor design van sites. Ook het programmeren van die sites zal op deze computer gebeuren en af en toe zal een android app geprogrammeerd worden.
  2. Wat is mijn budget? - ong €800
  3. Een merkcomputer of een samenstelling? - samenstelling
  4. Ga ik overklokken? - neen
  5. Ga ik later upgraden? - Het is niet de bedoeling om de eerste 4 jaar een upgrade te doen.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - USB 3.0 zal ik zeker nodig hebben. Ook een SSD zou welkom zijn.
  7. Ga ik zelf assembleren? - Ja
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig? - Neen
  9. Ga ik zelf installeren? - Besturingssystemen en drivers zal ik alemaal zelf instelleren.
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Lichte voorkeur voor Intel, Kingston en ASRock, altijd al positieve ervaringen mee gehad. Ik sta uiteraard ook open voor andere merken.
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig? - Neen
  12. Heb ik specifieke wensen? - Neen
  13. Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - Azerty.nl

Wat zijn op het eerste gezicht de belangrijkste dingen die je zou vervangen aan het lijstje dat ik heb gemaakt en waarom?

aangepast door Reverence17
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een aangepaste samenstelling gemaakt:

SATA-kabeltje en stroomstekker mag je weglaten, die worden meegeleverd ;)

Als DVD-brander zou ik kiezen voor een goedkoper model zoals deze Samsung, aangezien er tegenwoordig bijna geen prestatieverschillen meer zijn. Verder heb ik voor een betere en snellere Samsung 840 EVO SSD gekozen.

Als voeding heb ik de 500W-variant genomen, zodat je later wat meer speling hebt voor upgrades. Heb de processor vervangen door het nieuwe Core i5 topmodel met een bijhorend moederbord. Als je echt intensief gaat Photoshoppen en/of meerdere zware programma's tegelijk gaat draaien, neem je het best deze i7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.