Ga naar inhoud

Ga-x58a-ud3r + ssd


VDT

Aanbevolen berichten

Ik kan het in de manual niet terugvinden maar ik kan toch wel een SDD op dit moederbord aansluiten?

Bijkomende vraag: in een test komt de Samsung Evo 840 goed eruit en voor een redelijke prijs.

Is dit nog steeds een goede keus (test was van mei 2014) of zijn er intussen betere.

Ter info, ik speel geen games maar doe wel aan videobewerking.

De pc is een Intel Core i7 970 @ 3.20GHz met 12Gb RAM.

Alvast bedankt

aangepast door VDT
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even gekeken naar de MX100. Neem aan dat je deze beter vindt omdat ie goedkoper, nauwelijks langzamer dan de Samsung is en dat ie stroomuitvalbeveiliger heeft?

Dan zit ik alleen nog te twijfelen over de grootte. Dacht eigenlijk aan de 256Gb versie, (omdat ik eigenlijk geen grotere nodig heb, nu), maar zag in een test van Hardwareinfo.nl dat de 500gb versie nog weer net iets beter is.

Maar die is dan ook 2x zo duur.

Denk toch dat ik voor de 256Gb ga.

Bedankt voor het advies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog een vraagje: ik wil op de SSD W7 of W8 installeren (nieuwe installatie, denk dat dat beter is dan klonen). Probleem is wel dat ik mijn huidige HDD, waar nu W7 op geinstalleerd is, nog tijdelijk wil blijven gebruiken om wat videoprojekten af te werken. Om als dat klaar is de HDD als data schijf te gaan gebruiken.

Daarnaast wil ik uiteraard al wel van de nieuwe SSD met dito snelheidswinst gaan profiteren voor het "dagelijks gebruik".

Het is dan toch mogelijk om als ik van de HDD gebruik wil maken ik in de Bios de bootvolgorde aan pas? Ik snap, dat als het al kan, dit niet ideaal is maar het zou tijdelijk zijn. Of zie ik iets over het hoofd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even gekeken naar de MX100. Neem aan dat je deze beter vindt omdat ie goedkoper, nauwelijks langzamer dan de Samsung is en dat ie stroomuitvalbeveiliger heeft?

Nee, daarvoor niet.

Het is wel zo dat EVO na loop van tijd veel trager gaat.

Nu hebben ze een fix uitgebracht dat zoiets verhelpt doch is nog maar pas op de markt en dus weten we nog niet of dat effectief helpt.

Ik raad wel 256 Gb zodat je Windows en alle programma vlot kan op installeren.

Normaal gezien zou je zowat 50 Gb nodig hebben maar dat verschil van persoon tot persoon.

Backup maken van HDD naar SSD is niet ideaal.

Van HDD naar HDD is geen probleem of van SSD naar SSD

Je kan gewoon Windows installeren op SSD

Dan kan je de data van uw HDD gewoon blijven gebruiken.

Maar dan moet je wel programma voor videoprojekten installeren op SSD

Technisch gezien zou je niet kunnen instellen in de bios want de BCD wordt overgeschreven.

Misschien kan dat wel als je eerst de HDD eruit haalt en dan op SSD installeren en daarna de HDD terug erin om in de bios de boot in te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.