Ga naar inhoud

Game PC Kopen


Aanbevolen berichten

Hee,

Ik wil graag een Game PC kopen, maar daarbij wil ik graag weten of de componenten goed met elkaar samenwerken en alles bij elkaar past.

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig? Games
  2. Wat is mijn budget? - Rond de €1000, maximaal €1250 (inclusief randapparatuur)
  3. Een merkcomputer of een samenstelling? - Zelf samenstellen
  4. Ga ik overklokken? - Neen
  5. Ga ik later upgraden? - Wellicht.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? -
  7. Ga ik zelf assembleren? - Laten assembleren
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig? - Neen
  9. Ga ik zelf installeren? - Jah
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Neen
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig? - Ja, monitor, muis en toetsenbord.
  12. Heb ik specifieke wensen? - Neen
  13. Woon je in Nederland of België. - Nederland

Ik heb zelf al een lijstje aan onderdelen opgemaakt;

Videokaart GeForce GTX760 2GB - €219

SSD Samsung 120GB - €86

HDD Seagate ST2000DM001 2TB - €80

RAM Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10 16GB - €150

Wifi TP-Link TL-WDN4800 Mbps - €45

Processor i7 4790 - €279 of i5 4690 - €200

Kast CM N300 - €45

DVD Samsung SH-224 - €28

Voeding CM G700 - €68

Moederbord GB GA-B85M-D3H - €65

----------

Monitor LG 24EN43VQ - €170

Muis Sharkoon Mouse FireGlider Optical - €25

Keyboard Logitech Keyboard K120 Black USB OEM - €15

Samen rond €1200, dus als het iets goedkoper zou kunnen; graag. Wel is het belangrijk dat deze PC over een paar jaar nog steeds games goed kan afspelen met de PS4 en Xbone op het oog.

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst van harte welkom op PC-Helpforum!

De componenten passen prima, dat gaat geen probleem vormen. ;)

Ik raad de i5 processor aan, aangezien de voornamelijke functie gamen is. In de praktijk ga je het verschil met een i7 helemaal niet merken.

Als je het nog iets goedkoper wilt, kan je eens kijken naar de GTX 750 Ti. In tegenstelling tot de GTX 760 maakt deze gebruik van de gloednieuwe Maxwell architectuur, voor een stillere werking en minder energieverbruik. Om je even een beeld te geven: een GTX 750 Ti kan Titanfall prima afspelen in 1080p op 60 fps met hoge settings - stukken beter dan een Xbox One of PS4 dus. Eventueel kan je in de toekomst zelfs upgraden met een tweede exemplaar voor nog betere prestaties.

Of je kan natuurlijk eventjes wachten op de opvolger van de GTX 760, de 860 met Maxwell architectuur. Die zou binnen een aantal maanden verkrijgbaar moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst van harte welkom op PC-Helpforum!

De componenten passen prima, dat gaat geen probleem vormen. ;)

Ik raad de i5 processor aan, aangezien de voornamelijke functie gamen is. In de praktijk ga je het verschil met een i7 helemaal niet merken.

Als je het nog iets goedkoper wilt, kan je eens kijken naar de GTX 750 Ti. In tegenstelling tot de GTX 760 maakt deze gebruik van de gloednieuwe Maxwell architectuur, voor een stillere werking en minder energieverbruik. Om je even een beeld te geven: een GTX 750 Ti kan Titanfall prima afspelen in 1080p op 60 fps met hoge settings - stukken beter dan een Xbox One of PS4 dus. Eventueel kan je in de toekomst zelfs upgraden met een tweede exemplaar voor nog betere prestaties.

Of je kan natuurlijk eventjes wachten op de opvolger van de GTX 760, de 860 met Maxwell architectuur. Die zou binnen een aantal maanden verkrijgbaar moeten zijn.

Ik heb inderdaad mijn componentenlijst al aangepast. De i5 lijkt me inderdaad een verstandigere keuze met het oog op het budget. Ik denk dat ik wel bij deze videokaart blijf omdat dat toch het belangrijkste onderdeel voor gaming is.

Nu is het het volgende, waar ik waarschijnlijk bij blijf. Wel heb ik nog enige verificatie nodig of dit allemaal goed werkt met elkaar. Dit heb ik gekozen;

Videokaart MSI GeForce GTX760 2GB - €212

SSD Crucial M500 120GB SSD - €62

HDD Seagate ST2000DM001 2TB - €72

RAM Crucial DDR3 1600MHz 8GB - €62

Wifi TP-Link TL-WDN4800 Mbps - €40

Processor i5 4690 - €180

Kast Thermaltake Versis G2 - €43

DVD Samsung SH-224DB - €19

Voeding CM G700 - €64

Moederbord GB GA-B85M-D3H - €65

----------

Monitor LG 24EN43TS-B - €152

Muis Sharkoon Mouse FireGlider Optical - €25

Keyboard Logitech Keyboard K120 Black USB OEM - €13

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.