Ga naar inhoud

Laptop geschikt om te gamen


Aanbevolen berichten

Ik heb veel last van virussen, ik vermoed door het gamen van mijn zoon (12jr) op mijn vaste pc. Ik overweeg ik aanschaf van eigen laptop voor zoon zodat hij van mijn PC afblijft:eviltongue:. Wat is een beetje goede laptop om met name te gamen (vooral Minecraft speelt hij veel). Ik wil er niet al te veel geld aan uitgeven, beetje gemiddeld bedrag.

Hebben jullie advies ?

Grt Louise

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laptop voor zoon, 12 jr. Bedoeld voor gamen (Minecraft), schoolwerk, downloaden muziek/films

Budget ergens rond € 500, iets meer of iets minder mag ook

Geen voorkeur voor merk.

Nieuwe functies: geen idee ?

Schermgrootte: wat is handig bij gamen ? Wellicht is 15 inch makkelijker ivm vervoer naar school ?

Randapparatuur: denk dat dit niet nodig is

Geen andere wensen, behalve dan dat hij er een tijdje mee vooruit moet kunnen, niet over 1 jaar alweer te traag of niet goed...

Wonen in NL

- - - Updated - - -

Hij download ook veel. Servers om te gamen, laatst ook iets om beeldopnamen te maken van wat hij dan bouwt zodat hij dat op youtube kan zetten, en allerlei andere dingen die dan weer nodig zijn om dat spel leuker te maken. Hij speelt veel online met zijn vriendjes, ook gebruik van Skype.

Voordat hij veel achter mijn pc zat had ik zelden problemen met mijn pc, tegenwoordig heel veel problemen zoals het niet uit kunnen printen van Microsoft office documenten, de wifi versterker is eruit geklapt en nu dus geen internet meer op de vaste PC. Ik zou echt niet weten waar dit anders door veroorzaakt wordt, zelf download ik niets.

- - - Updated - - -

Hij had het ook over 'mods', zag ook 'open broadcaster software' 'NCH software', 'Roblox player' Zegt mij echt niets ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mods zijn bijvoorbeeld software-pakketjes van gebruikers die een aantal nieuwe gameplayelementen toevoegen aan game, zoals bijvoorbeeld Minecraft. In principe kan je hier niet veel mis doen, maar als je de mods (of andere software) vanuit een onbetrouwbare bron downloadt kunnen er inderdaad een virussen nestelen.

Deze HP Pavilion P052ND is een goede keus. Een 15-inch beeldscherm én een Full HD-resolutie. Het hartje van deze laptop is een AMD 'APU' processor. Spelletjes als Minecraft zullen hiermee vlekkeloos afspelen, maar iets zwaardere games (denk maar aan Battlefield, om een voorbeeld te noemen) zullen enkel vlotjes te spelen zijn op lagere settings.

Voordeel van deze HP is het interessante prijskaartje, maar ook een ingebouwde cache-SSD: hiermee zullen de opstarttijden van veelgebruikte programma's (denk maar aan je browser, bijvoorbeeld) opmerkelijk gereduceerd worden. 6 GB RAM-geheugen is ook netjes, zeker in deze prijscategorie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.