Ga naar inhoud

Laptop hardeschijf


jimmy1987

Aanbevolen berichten

Beste lezers,

ik heb op dit moment 1 SSD 120GB Corsair. Ik wil er een 2de hardeschijf erbij steken. Heb al wat zitten rondneuzen en heb de volgende hardeschijven gevonden.

-WD Black WD3200BEKX 320 GB

Product Specifications:

-320 GB

-SATA (3 Gb/s)

-16 MB Cache

-7200 TPM

-65€

-WD Black 500GB WD5000BPKX

Product Specifications:

-500GB

-SATA (6Gb/s)

-16 MB Cache

-7200 TPM

-52€

-HGST Travelstar Z7K500 500GB HTS725050A7E630

Product Specifications:

-500GB

-SATA 6Gb/s

-32 MB Cache

-7200 TPM

-45€

-Hitachi Travelstar Z7K500 HTS725050A7E630

Product Specifications:

-500GB

-SATA 6Gb/s

-32MB Cache

-7200 TPM

-56,99€

-Seagate Laptop Thin HDD 500GB ST500LM021

Product Specifications:

-500 GB

-SATA 6Gb/s

-32MB Cache

-7200 TPM

-50€

-Seagate Constellation.2 ST9250610NS

Product Specifications:

-250 GB

-SATA 6Gb/s

-64 MB Cache

-7200 TPM

-78€

Welke hardeschijf zou ik nu kopen ?

De laatste hardeschijf van seagate spreekt mij het meest aan, maar ik heb vernomen dat seagate de minst betrouwbare hardeschijven hebben. Ik ben van plan om op de 2de hardeschijf mijn documenten , downloads , en games te installeren. Dus betrouwaarheid is wel een must ! Kan iemand mij helpen met een juiste keuze te maken ?

Als jullie een andere hardeschijf kunnen aanbevelen. Ik wil er +/- 90 euro aan uitgeven.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jimmy,

Eerst en vooral beschikken niet alle laptops over een tweede HDD-slot. Er zijn slechts een heel klein aantal laptops op de markt met plaats voor twee harde schijven.

De 'refurbished' harde schijven van Seagate staan inderdaad niet gekend om hun betrouwbaarheid. Met de normale harde schijven is er echter niets de hand, wat betreft betrouwbaarheid moet je je - voor nieuwe Seagate harde schijven - zeker niet ongerust maken. Ik draai hier zelf een zestal Seagate HDD's (zowel 3,5 als 2,5 inch) en nooit problemen mee gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen eigenlijk niet, mijn vorige laptop had maar 400 GB en had er meer als genoeg mee. Ik heb onlangs een gaming laptop gekocht, speel nu enkel World Of Tanks. Binnenkort zal ik The division kopen en Next car game. In 2014 is de release. De bedoeling van nieuwe HD is dat hij vooral snel is. Daarom dacht ik om die seagate te kopen. Of heeft snelheid van HD geen invloed op gamen ? Speel vooral online.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.