Ga naar inhoud

Mini PC/Tablet/Video speler


Aanbevolen berichten

Hey Forum, dit is mijn eerste post op PCHF duizendmaal excuses als ik iets verkeerd heb gedaan rond de regels etc.

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig? Video's afspelen
  2. Wat is mijn budget? - 100 - 250 euro
  3. Een merkcomputer of een samenstelling? - N.v.t.
  4. Ga ik overklokken? - N.v.t.
  5. Ga ik later upgraden? - N.v.t.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - N.v.t.
  7. Ga ik zelf assembleren? - Als nodig
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig? - Ja
  9. Ga ik zelf installeren? - Ja
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Een scherm (touch?) rond A3 of A4 formaat?
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig? Interface
  12. Heb ik specifieke wensen? - portable (licht en accu)
  13. Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - Geen voorkeur

Nu de vraag,

Ik ben op zoek naar een manier om zo simpel en goedkoop mogelijk een klein scherm van videobeelden (het liefst HD) die gelezen worden van bijvoorbeeld een USB stick of SD kaart. Ik dacht voor een moment aan een iPad 1 of 2 (Die natuurlijk intern geheugen heeft), maar aangezien de enige functie die dit apparaat moet hebben video's afspelen is leek dat me nogal overkill. Het liefst zou ik willen dat dit ding zijn eigen energievoorziening heeft.

Voordat iemand me wakker schud en zegt: "En die DVD dingen die je op de achterbank in auto's vind dan?", al naar gekeken. Niet compact genoeg. Ik ben qua formaat op zoek naar iets wat net iets kleiner is dan een A4'tje en het liefst niet dikker dan 5 cm.

Alvast bedankt!

PS. Ik weet dat dit vrij vaag klinkt aangezien er natuurlijk Tablets zijn en portable DVD spelers, maar ik ben dus opzoek naar iets kleins dat puur video's kan afspelen op een formaat van een A3/A4'tje (het schermformaat).

aangepast door olaf464
Spelfouten en onduidelijkheden en lijstje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst van harte welkom op PCH! :-)

Het A4 en zeker het A3 formaat zijn best groot, in de tabletwereld worden de formaten uitgedrukt in inches (2,54 cm). Doorgaans zijn er tablets tot 10 inch beschikbaar.

Ik denk meteen aan een goedkope tablet, deze Archos 70 Cobalt bijvoorbeeld, met een 7 inch aanraakscherm. De specificaties zijn niet bijster snel, maar deze tablet is wel in staat om vlotjes filmpjes (ook in HD) af te spelen. Het scherm is ook (voor deze prijscategorie) best goed. Er is slechts 8GB aan opslagcapaciteit aanwezig, maar dit kan je gemakkelijk uitbreiden via een MicroSD kaartje. De Archos 101 Cobalt is identiek aan de 70, maar heeft een 10 inch scherm i.p.v. 7 inch.

De iets duurdere Asus Memo Pad HD 7 heeft vrijwel dezelfde specificaties als de Archos 70, maar heeft een iets betere bouwkwaliteit en heeft een betere resolutie, in HD. De Asus Memo Pad HD 10 is dan weer het grote broertje met 10 inch scherm. Blijkbaar is er voor de 10 ook een cashback-actie aan de gang, dat is mooi meegenomen natuurlijk. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na zelf ook wat zoeken kwam ik de "Kindle Fire 7" tegen, maar de reviews variëren zo erg dat ik twijfel, ik vind de Asus Memo Pad HD 10 mooi en een net formaat hebben alleen nog wel wat duur, al word dat vrijwel zeker toch mijn keuze :)!

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.