Ga naar inhoud

Nieuwe desktop kopen


TrudoBart

Aanbevolen berichten

Na jaren dienst en het nietmeer werken van windows XP heb ik besloten een nieuwe desktop te kopen.

Ik ken eerlijk gezegd weinig van computers af. Daarom mijn vragen naar jullie

Waarvoor heb ik een PC nodig? - Dagelijks gebruik internet, mails , etc... Maar voornamelijk foto en videobewerking (GoPro actioncam). En als het eventueel kan enkele games (Football manager). Weet niet hoe zwaar pc hiervoor moet zijn.

Wat is mijn budget? - MAX 1200€

Een merkcomputer of een samenstelling? - Na even rondkijken en al wat forums gelezen te hebben had ik de volgende 2 pc's gevonden

[h=4]HP Pavilion 500-336nbm http://www.computerstore.be/product/470683/category-181027-desktops/hp-pavilion-500-336nbm-azerty.html[/h][h=2]Asus M70AD-BE002S Asus M70AD-BE002S Azerty - Computerstore.be[/h]

Wat is jullie mening hierover? Enige voorkeur of toch nog een ander model ?

MVG ,

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag TrudoBart,

Voor alle duidelijkheid: je hebt twee goede exemplaren uitgezocht. Beide zijn zeker en vast de moeite waard. Maar als ik mijn mening moet laten horen dan kies ik toch voor de Asus.

In de HP zit een videokaart en processor van AMD, waar ik eigenlijk persoonlijk zelf niet zo'n grote fan van ben. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat AMD geen kwaliteit levert (want in dit model zit trouwens wél een kwalitatief hoge processor en videokaart voor AMD, kan zeker een aantal zwaardere games aan en zoals beschreven 'het zwaardere werk' waaronder video- en fotobewerking bv.) want als je naar prijs-kwaliteit kijkt, zal je zien dat Intel en Nvidia GeForce een hoger kostenplaatje hebben maar dan toch ook wel een hogere kwalitatieve waarde hebben dan AMD. (Dat zie je hier bijvoorbeeld ook weer duidelijk terugkomen als je de totaalprijs van beide PC's met elkaar vergelijkt.)

De voordelen van de HP zijn natuurlijk wél een opslagcapaciteit van 2TB wat toch wel de moeite is en daarbij komt dan nog 16 GB SSD aan cache-geheugen. (Een SSD cache-geheugen heeft ongeveer dezelfde werking als een SSD harde schijf: door dit soort geheugen kunnen veelgebruikte en andere standaardprogramma's sneller geladen en gebruikt worden.), een voldoende aan USB poorten om randapparatuur op aan te sluiten, en wat zéker voldoende is, is het 12GB aan RAM geheugen. Dat in combinatie met de processor en videokaart maakt van de HP een snel (werkend) systeem.

Maar waarom dan juist de Asus ? Ik ben ook gewoon zelf gewend om al enkele jaren Asus te gebruiken, en ben er nog steeds zeer tevreden over en is zéker aan te raden. ;-)) De tweede reden, zoals al eerder vermeld, de snelle en meer kwalitatieve Intel (i7) processor en Nvidia GeForce videokaart, 1TB aan geheugen (ook zoals eerder vermeld, misschien wel minder als 2 TB, maar naar mijn mening ook méér dan genoeg) plus ook hier komt er weer een SSD geheugen van 16GB aan te pas wat toch ook wel een voordeel is, en 8GB aan RAM geheugen (idem) .

De keuze ligt natuurlijk volledig bij jou. ;-) Dit was enkel mijn mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Bart,

Inderdaad, dat klopt. En als je dan gewoon eens even niet aan de videokaart denkt bij beide modellen: dubbel zoveel opslagcapaciteit, 12GB RAM, ... plus je krijgt er zelfs een HP 23 inch-monitor bij, dan is dat inderdaad toch wel een mooie prijs.

En om je vraag te beantwoorden: met de huidige producten van AMD en intel kun je stellen dat de AMD processors goedkoper en energiezuiniger zijn. Intel is dus sneller, duurder en een beetje minder zuinig. Je keuze hangt dus helemaal af van hoe je je computer gebruikt. Als je bijvoorbeeld een hardcore gamer bent, dan verkies je toch best Intel. Als je een bijvoorbeeld meer een Office (of andere standaardprogramma's) gebruiker bent, heb je meestal genoegen met een deftige AMD processor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.