Ga naar inhoud

Nieuwe laptop


Aanbevolen berichten

Hallo en alvast bedankt voor het lezen. :)

Ik begin onderhand wel een nieuwe laptop nodig te hebben. Mijn huidige laptop is een 15" Macbook pro. De specificaties weet ik niet echt, want ik heb hem gratis overgenomen van mijn broer die hierin veel meer verstand heeft, het ding is nu iets van 5 jaar in gebruik. Nu begint mijn trackpad kuren te vertonen, en ook als ik een muis aansluit doet deze het niet zoals hij het hoort te doen. Natuurlijk ga ik eerst resetten proberen en ga ik informeren bij Apple Service hoe en wat, maar als de prijzen voor het maken te hoog oplopen zit ik aan een nieuwe laptop te denken.

Apple is echter behoorlijk prijzig, en ondanks dat ik MacOS heerlijk vind werken, weet ik dus niet of ik nog een Macbook wil.

Mijn broer had laatst een Lenovo laptop samengesteld, deze kan zijn studie perfect aan (Games and Entertainment, dus veel grafisch werken) en hij is er zelf helemaal tevreden over. Hij was wel prijzig geweest, maar nu zie ik dat ze er ook in de lagere prijsklasse zijn.

Nu vraag ik me dus af of jullie me kunnen helpen met een geschikte laptop te zoeken, aangezien ik zelf niet weet wat de specificaties moeten zijn voor de eisen die ik heb. :)

(Ik heb het lijstje in de info post gebruikt voor het gemak)

Waarvoor heb je een laptop nodig? - Hij zal voornamelijk voor school worden gebruikt, en voor het maken van rekeningen en mailen (zaak ouders). Daarnaast zou ik er graag de sims op willen kunnen spelen, en mss Asassins Creed ofzo. Ook ben ik bezig met fotografie, dus fotobewerking zou handig zijn als het goed zou draaien, maar omdat dit misschien teveel gevraagd is, zou dit ook gewoon online kunnen.

Wat is mijn budget? - Het liefst niet meer dan 600 euro, iets van 700 euro zou ook nog wel gaan, als het met mijn eisen niet gecombineerd kan worden voor mijn eerste maximumbedrag.

Heb ik een voorkeur voor bepaalde merken? -Lenovo spreekt me wel aan en Apple natuurlijk, maar dat tweede valt zeker buiten mijn budget. Verder sta ik open voor andere merken, maar Acer vind ik meestal niet zo fijn werken.

Heb ik al die nieuwe functies nodig? Qua nieuwe functies weet ik niet wat er aanwezig is, dus hierover kan ik niet echt iets zeggen.

Welke schermgrootte heb ik in gedachten? Liefst ergens rond de 15". Ik heb met een 17" gewerkt, maar vind die grootte toch altijd vrij onaangenaam.

Heb ik nog randapparatuur nodig? - Niet dat ik weet, muis zou voor gamen handig zijn, maar die heb ik al.

Heb ik nog overige specifieke wensen? Hij moet een beetje neutraal zijn, dat wel, en niet al te lomp.

Woon je in België of Nederland en heb je een specifieke (web)shop in gedachten? - Ik woon in België, maar kan met beide qwerty en azerty om, en heb de mogelijkheid om pakketjes te ontvangen in Nederland. (Postbus)

Alvast heel erg bedankt voor de hulp. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rekening houdende met je wensen en het vooropgestelde budget kom ik bij de LENOVO Ideapad Z510-00927 uit: ik vond hem hier voor €799 en da's exact €100 goedkoper dan bij de gebruikelijke shops zoals bijvoorbeeld Coolblue en Alternate.

i7-4702MQ processor, 8GB RAM, USB 3 en 15.6" scherm ... met zijn NVIDIA GeForce GT 740M kan je de aangehaalde games op de laagste settings spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.