Ga naar inhoud

Nieuwe pc (+- 1000 euro)


Aanbevolen berichten

Waarvoor heb ik een PC nodig? - Gamen, internetten, photoshop, producing software (muziek producen).

Wat is mijn budget? - +- 1000 euro

Een merkcomputer of een samenstelling? - Samenstelling

Ga ik overklokken? - Voorlopig nog niet

Ga ik later upgraden? - Ja, later

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - Hangt af wat jullie ervan denken (zie hier onder)

Ga ik zelf assembleren? - Neen

Heb ik een besturingssysteem nodig? - Ja

Ga ik zelf installeren? - Ja

Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Zie onderaan

Heb ik nog randapparatuur nodig? - Goed gaming keyboard en gaming muis

Heb ik specifieke wensen? - Zie hier onder

Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - België, liefst betalen via overschrijving. Winkel maakt op zich niet zoveel uit.

Enkele opmerkingen: Ik heb de voorbeeldsamenstelling van pchelpforum gezien (helaas vind ik hem nu plots niet meer terug op het forum, anders had ik hem hier wel even geplakt. Ik zou denk ik wel opteren voor een i7. Ik heb alleen geen flauw idee wat nu juist het verschil is tussen de verschillende i7 processors en welke op het moederbord past.

Verder zou ik misschien opteren voor een iets betere behuizing met iets meer koelruimte. Het is echt wel belangrijk dat hij goed gekoeld wordt, aangezien stof en warmte hier thuis een groot probleem is.

Tot slot wil ik vragen of het de moeite is om met een i7 ook te opteren voor 16 gb Ram geheugen?

EDIT: Er moet ook zeker een DVI poort, een VGA poort (liefst meerdere) en een HDMI poort (liefst meerdere) inzitten.

Alvast bedankt,

Vincent

aangepast door doedelzak123
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Vincent,

Heb voor je deze samenstelling gemaakt:

Als basis nemen we de Intel Core i5 3570K, het K-model zodat je later kan overklokken. Verder een bijpassend Z97 moederbord, ook met ook op overklokken in de toekomst. Verder beschikt dit bordje over heel wat aansluitingen. Als grafische kaart nemen we snelle GTX 770, waarmee je de recentste games op hoogste settings en met een prima FPS kan afspelen. 8GB RAM-geheugen en een DVD drive ontbreken niet.

Verder nemen we een 120 SSD als bootschijf, plus een 2TB harde schijf voor opslag. Alles wordt gevoed door de uitstekende Corsair RM650 voeding en gestoken in de bijna perfecte CM 690 III behuizing: met voldoende airflow en stoffilters. ;)

Assemblage en Windows inbegrepen.

Om even op je vragen te antwoorden: Een i7 is vooral handig bij het zwaar foto- en videobewerken, voor gamen zal je het verschil in de praktijk niet merken. 8GB is voorlopig nog steeds ruim voldoende. Je kan later gemakkelijk upgraden tot 16 door twee extra latjes bij te steken.

Voor de gamingmuis en het gamingtoestenbord zou ik eens naar een lokale MediaMarkt gaan, om daar even te kijken welke modellen in de smaak vallen. Persoonlijk heb ik erg goede ervaringen met de muizen van Mionix (enorm ergonomisch) en de Razer Deathadder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag Doedelzak,

Graag gedaan. ;)

Aan de achterkant heb je 2 USB 3.0 poorten en 4 'gewone' USB 2 poorten. Aan de voorkant zijn er opnieuw 2 USB 3 aansluitingen en tweemaal USB 2.

Vanuit de videokaart heb je tweemaal DVI (via een verlengstuk kan je hiervan een VGA poort maken), een keer DisplayPort en eenmaal HDMI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.